بهره‌برداری از ۱۳۳ کلاس درس در قالب ۳۹ پروژه آموزشی در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - به مناسبت چهلم شهدای خدمت، ۳۹ پروژه آموزشی در استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۴۸۵۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از ۱۳۳ کلاس درس در قالب ۳۹ پروژه آموزشی در آذربایجان شرقی

مدرسه شهید سلیمانی آذرشهر در قالب طرح یادگار ابراهیم و بهره‌برداری همزمان از ۹۵۰ کلاس درس در سراسر کشور با حضور سرپرست استانداری آذربایجان شرقی و مدیرکل آموزش و پرورش استان افتتاح شد.

این پروژه در زیربنایی بالغ بر ۷۳۵ مترمربع، محوطه‌سازی ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربعی و حصارکشی ۴۲۰ متری با صَرف اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال به افتتاح رسید.

 ۳۹ پروژه آموزشی نیز در قالب ۱۳۳ کلاس درس در استان با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و همزمان با اربعین این شهیدان بزرگوار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رتبه‌بندی معلمان پس از یک دهه، جزو موارد بسیار ضروری است

تراب محمدی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در این آیین گفت: رتبه‌بندی معلمان پس از یک دهه، جزو موارد بسیار ضروری است که در این راستا اقدامات بسیار خوب و موثری در این عرصه در دولت شهید آیت‌الله رئیسی انجام گرفت که صرف اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه مدرسه‌سازی، یکی از چندین اقدام مهم دولت به شمار می‌آید.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در مجموع در دولت سیزدهم ۲۷۲ مدرسه در قالب یک هزار و ۷۰ کلاس احداث شده که امروز نیز به مناسبت چله خدمت ۳۹ پروژه آموزشی در قالب ۱۳۳ کلاس درس در استان آذربایجان شرقی آماده افتتاح است.

نتیجه نگاه راهبردی در آموزش و پرورش ایجاد ۵۰۰ مدرسه فضای امن برای ورزش دانش‌‌آموزان 

مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در آیین تحویل همزمان ۹۵۰ کلاس درس در کشور تحت عنوان «یادگار ابراهیم» گفت: از این تعداد، ۱۳۳ کلاس در قالب ۳۹ پروژه متعلق به آذربایجان شرقی است. در دولت شهید رئیسی در مجموع ۲۷۵ پروژه در قالب یک هزار و ۷۰ کلاس درس تحویل دانش‌آموزان استان شد.

وی در تشریح اهم اقدامات انجام‌گرفته در دولت سیزدهم در آموزش و پرورش ادامه داد: با عنایت به فضاهای آموزشی تحویلی در دولت سیزدهم، سرانه آموزش استان از 5.05 به 5.061 مترمربع ارتقا یافت و سرانه استان برای اولین بار 5.28 درصد از میانگین سرانه کشوری بیشتر شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در سال گذشته، بزرگترین رژه تجهیزات کشور در قالب ۱۵۶ تریلی و کامیون در قالب ۵۰ میلیارد تومان در سراسر استان جهت تجهیز هنرستان‌ها و مدارس استان برگزار شد.

سعادتی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، توجه گسترده‌ای به آموزش و پرورش شده است، تصریح کرد: علاوه بر توسعه سخت‌افزاری که حرف برای گفتن زیاد است در نگاه به تعلیم و تربیت نیز تحول گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروز، اعتبار به معلم و مدرسه بازگشته است، اظهار کرد: برگزاری آزمون نهایی با رویکرد جدید موجب شده تا کلاس درس و کتب درسی در اولویت قرار گیرد و لذا فعالیت‌های تربیتی و پرورشی نیز رونق گرفته و امروز در همه مدارس گروه‌های سرود و تئاتر فعال شده و این مهم در رشد چندساحتی دانش‌آموزان نقش ویژه‌ای دارد.

سعادتی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به آموزش و پرورشی عملی بوده و در شعار خلاصه نشده است، افزود: ۲۷۰ فضای ورزشی استان طی ۳ سال به ۴۴۰ مورد افزایش پیدا کرده که سهم بزرگی در افزایش سرانه ورزش دانش‌آموزی استان داشته است.

این مسئول گفت: در ۵۰۰ مدرسه، فضای امن برای ورزش دانش‌آموزان ایجاد شده و این محصول یک نگاه راهبردی در آموزش و پرورش است‌ و لذا بر همین اساس، طرح شهید سلیمانی 3 با اولویت ورزش دختران اجرا خواهد شد. تنها ۲۵ پروژه بزرگ و کوچک در آذرشهر در 2 سال گذشته افتتاح شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

سعادتی با بیان اینکه بیشترین استخدام‌ها در دستگاه تعلیم و تربیت در دولت سیزدهم انجام شده است، خاطرنشان کرد: ۷۰ هزار نفر تنها امسال به سیستم تعلیم و تربیت وارد می‌شوند که این در سایه نگاه تحولی به این حوزه است.

خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار