مربی پرورشی دهه ۶۰:

بانوان با پی بردن به ماهیت وجودی خود، تمدن ایران اسلامی را حفظ می‌کنند

اسکو (پانا) - همرزم شهید باکری و معلم استان آذربایجان شرقی گفت: بانوان با پی بردن به ماهیت وجودی خود می‌توانند تمدن ایران اسلامی را حفظ کنند.

کد مطلب: ۱۴۸۱۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
بانوان با پی بردن به ماهیت وجودی خود، تمدن ایران اسلامی را حفظ می‌کنند

رسول نورآذر در جلسه هم‌اندیشی و توانمند‌سازی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی شهرستان اسکو با یادآوری مجاهدت‌ها و تلاش‌های صدیقه صارمی (معروف به دختر تبریز و همرزم شهید مهدی باکری) گفت: ایشان در دوران جنگ تحمیلی، مجاهدت‌های بسیاری کردند و از سال ۱۳۶۰ با فرمان آیت الله خمینی(ره) در راه نهضت سوادآموزی، تلاش‌های بسیاری کردند و از آن پس به عنوان معلم نهضت سوادآموزی فعالیت کردند.

کارشناس‌مسئول سوادآموزی شهرستان اسکو افزود: طی آخرین تحقیقات صورت‌گرفته از منطقه، نهضت سوادآموزی در شهرستان اسکو سبز شده که فقط ۱۹۷ نفر جا مانده‌اند که آن هم به کمک همکاران نهضت به صفر خواهد رسید.

صدیقه صارمی، معروف به دختر تبریز و همرزم شهید مهدی باکری در مورد جهاد و ایثار معلمان نهضت سوادآموزی در اوایل انقلاب گفت: در اوایل انقلاب که آیت‌الله خمینی(ره) احساس نیاز و البته با پیش‌بینی آینده، قدمی بزرگ را در نهضت برداشتند و اکنون هم آثار آن را در جامعه می‌بینیم. در این بین هم باید سپاسگزاری کرد از تمام معلمان نهضت که در روستاها یا شهرها کمک به‌سزایی کردند تا نهضت پیشرفت‌ کند و فرهنگ در جامعه زیاد شود.

مربی پرورشی دهه ۶۰ ادامه داد: وظیفه اصلی اکنون این است که بانوان به ماهیت وجودی خود پی ببرند و با توجه کردن به موضوع حجاب و عفاف، زمینه‌ساز نابودی فرهنگ غربی باشند.

وی ادامه داد: وظیفه دیگر بانوان، حفظ کردن فرهنگ تمدن اسلامی است و در عین حال با حفظ کردن ارزش‌های وجودی در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، کارهای تاثیرگذار زیادی انجام دهند و از سویی تربیت فرزندانی است که آینده خوبی برای خودشان و جامعه درست کنند.

دختر تبریز ادامه داد: بانوان باید فرزندانی تربیت کنند که در وطن خودشان باشند، مقاومت کنند و بایستند تا کشورشان را آباد کنند و قرار نیست کسی بیاید و برای ما یک مملکت خوش و خرمی را آماده کند و تحویل دهد.

صارمی تاکید کرد: دشمن همیشه در فکر نابود کردن کشور عزیزمان بوده و در این راه، شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌ایم. پس باید با استواری و تدبیر شرایط را خودمان بهبود ببخشیم.

خبرنگار : دانش‌آموز: امیرعلی قادری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار