رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی:

مراقب مجرمان سایبری در آستانه عید قربان باشید

تبریز (پانا) - رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی در آستانه عید سعید قربان نسبت به کلاهبرداری از طریق جمع‌آوری نذورات توسط مجرمان سایبری هشدار داد.

کد مطلب: ۱۴۸۱۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مراقب مجرمان سایبری در آستانه عید قربان باشید

به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ اکبر محمدجعفری در تشریح این موضوع بیان کرد: کلاهبرداران اینترنتی همیشه به دنبال یک فرصت مناسب هستند تا از کاربران فضای مجازی به طُرق مختلف کلاهبرداری کنند. بنابراین می‌طلبد شهروندان نسبت به موضوعات مختلف، آگاهی لازم را کسب کرده و کلاهبرداران را از رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارند.

وی افزود: با توجه به نزدیک بودن عید سعید قربان شاید عده‌ای از هموطنان بخواهند نذورات خود را به صورت آنلاین برای مراکز خیریه‌ها پرداخت کنند که در این بین باید مراقب لینک‌های جعلی ارسالی از طرف مجرمان سایبری باشند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: افراد کلاهبردار با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و ارسال لینک‌های آلوده با عناوین مختلف همچون جمع‌آوری نذورات به مناسبت عید قربان و هدایت افراد به درگاه‌های پرداخت جعلی، سعی در خالی کردن حساب بانکی آنان را خواهند داشت.

وی بیان کرد: کاربران فضای مجازی به هیچ عنوان فریب لینک‌های جعلی پرداخت نذورات در فضای مجازی را نخورده و برای هرگونه واریز کمک‌های مالی خود فقط از طریق سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌صلاح که در رسانه‌های ملی و رسمی معرفی می‌شود، اقدام کنند و از پرداخت‌های اینترنتی به خصوص از طریق شبکه‌های اجتماعی برای افراد ناشناس خودداری کنند.

سرهنگ جعفری تاکید کرد: در صورت مشاهده پیام‌هایی مانند جمع‌آوری نذورات عید قربان، کمک‌هزینه سفر حج، خرید دام برای قربانی و اهدای آن به خانواده‌های نیازمند، کمک به ساخت امکان زیارتی و نظایر آن نکات امنیتی کارت‌های بانکی خود را مد نظر قرار داده و از اعتماد به پیام‌های ناشناس با مبدا ارسال نامعلوم، خودداری کرده و به هیچ عنوان وجه نقدی به حساب‌های اعلامی از سوی افراد غریبه واریز نکنید.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا به‌صورت 24 ساعته فضای مجازی را رصد و پایش می‌کنند و کاربران فضای مجازی در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه با شمار 096380 به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار