افتتاح بزرگ‌ترین مرکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای شمال‌غرب کشور در تبریز

سلسله نشست‌های رسم خدمت؛

تبریز(پانا)- مدیر کل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان از افتتاح بزرگت‌رین مرکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای کشور در شمال‌غرب با کمک حمایت‌های مردمی و با یک سوم این حمایت‌ها در تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۹۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح بزرگ‌ترین مرکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای شمال‌غرب کشور در تبریز

علی مشایخی در سلسله نشست‌های تبیین خدمات دولت سیزدهم با اصحاب رسانه اظهار کرد: ماموریت اصلی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان، تربیت و تامین نیروی کار و بنگاه‌های اقتصادی و به صورت کلی مهارت‌آموزی به صورت یک گذرگاه است.

وی افزود: موضوع مهارت‌آموزی مکررا در سال‌های اخیر بیان شده بود که خوشبختانه در دولت سیزدهم بعد از 50 سال آموزش فنی و حرفه ای کشور به تصویب رسید.

مشایخی در ادامه با اشاره به آمار‌های رقم خورده توسط اداره فنی و حرفه ای استان گفت: طی دو سال اخیر اداره فنی و حرفه ای استان، رشد پنجاه درصدی در اطلاعات آمار و عملکردی دولتی و بخش خصوصی داشته است و 24 بخش خصوصی و دولتی توی شهرستان های استان که مرکز آموزش  فنی و حرفه‌ای هستند افتتاح شده است.

وی اذعان کرد: در سه شهرستان چاراویماق، هوراند و با محوریت کلیبر در خداآفرین شعبه فنی و حرفه ای نیز در سال اخیر به بهره برداری و افتتاح رسیده است.

مشایخی در ادامه افزود: حدود هشتصد آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان در حال فعالیت هستند که تعهد آموزشی در این آموزشگاه‌ها امسال پنج میلیون و هفتصد هزار ساعت و در بخش خصوصی نیز این آمار به سیزده میلیون و هفتصد هزار ساعت رسیده است‌.

وی تاکید کرد: آنچه که برای اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان حائز اهمیت است که چند درصد از آموزش‌ها تبدیل به شغل و ثمره‌بخش بودن، می‌شود.

مشایخی بیان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌ها در مراکز ماده 15 و 16 که این مراکز متعلق به نگهداری معتادین بهبود یافته و خانواده‌هایشان است و جزو اولویت کارهای اداره فنی و حرفه ای استان است‌

وی در ادامه با اشاره به افتتاح بزرگ‌ترین مرکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای در شمال‌غرب کشور گفت: به برکت کمک‌های مردمی، با اختصاص یکصد و بیست و سه هزار میلیارد تومان که در طول 40 سال گذشته بی نظیر بوده توانستیم با کمک استاندارهای جهادی استان با یک سوم این مبلغ بزرگترین مرکز سنجش صلاحیت حرفه ای کشور کل کشور در شمال‌غرب با هجده دپارتمان در شش طبقه و به متراژ شانزده هزار متر مربع جهت تایید صلاحیت حرفه‌ای که در واقع متعلق به مهارت آموزان کشور است، در تبریز افتتاح کنیم.

مشایخی در پایان گفت: استان آذربایجان شرقی امسال در مسابقات جهانی که برای اعضای فنی و حرفه‌ای است، تیم جمهوری اسلامی ایران با 13 نفره در 13 شرکت است که سه نفر از این نفرات متعلق به شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی است.

خبرنگار: علی قنبری

 

خبرنگار : علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار