مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

اعتبارات فرهنگی آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم ۹ برابر شده است

سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت؛

تبریز (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: در دوسال گذشته اعتبارات فرهنگی استان در دولت سیزدهم، ۹ برابر شده است.

کد مطلب: ۱۴۷۹۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
اعتبارات فرهنگی آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم ۹ برابر شده است

سیدمحمد‌حسین بلاغی در سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت ویژه گزارش‌ عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از ارکان توسعه فرهنگ در استان امام جمعه شهید سید محمدعلی آل هاشم بودند و در تمامی تنگناهای فرهنگی با حضور ایشان شاهد گشایش بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه در بسیاری از شاخص‌های فرهنگی روبه رشد بوده‌ایم، تاکید کرد که یکی از دلایل مهم این روند رو به رشد حمایت‌ها و پشتیبانی‌های شهید آیت‌الله آل‌هاشم بود.

وی در ادامه به ۱۵ تکلیف تدوین شده توسط استاندار شهید مالک رحمتی برای اداره فرهنگ و ارشاد استان اشاره کرده و ادامه داد: نظر شخص آقای رحمتی این بود که تبریز به واسطه فرهنگ و تمدن باید شاخص باشد و در همین راستا ۹ رویداد بین‌المللی طراحی شده بود.

وی با تاکید بر این موضوع که شیوه مدیریتی شهید رحمتی بگیر و بند نبوده و اصلاح گرایانه بود، افزود: ایشان در کار خود جدی بودند و تقویت مدیران با رویکرد حمایتی مدنظرشان بود.

بلاغی در ادامه به دو محور کلان فکر و کلان جهت بودن اداره فرهنگ و ارشاد اشاره کرد و گفت: عدالت فرهنگی با هدف توسعه متوازن فرهنگ و مردمی‌سازی فرهنگی که بتوان اقدامات فرهنگی را ماندگار و اثربخش و در طول زمان جهت‌بخش تر کرد، بعنوان رویکرد اصلی قابل بیان است.

وی به نگاه تمرکززدایی و تمرکزگرایی دولت سیزدهم اشاره کرده و گفت: اعتبارات فرهنگی استان در دولت سیزدهم ۹ برابر شده است و با توجه به بودجه ۱۳میلیارد تومانی استان نسبت به بودجه ۷۳۰ میلیون تومانی، بیش از افزایش ۱۵ برابری را برای امسال داشته‌ایم.

بلاغی در خصوص هزینه‌کرد برای پروژه‌های فرهنگی استان گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال برای چهار پروژه فرهنگی شهرستانی هزینه می‌شود که تعدادی از پروژه‌ها به اتمام رسیده و مابقی پیشرفت ۸۰ درصدی دارند.

وی با اشاره به آمار سینماهای موجود استان به تعداد ۱۰ سینما، افزود: درصدد هستیم این آمار را افزایش دهیم تا تمام شهرستان‌ها مجهز به سالن سینما باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد اجرای نمایش در استان رشد ۶۳ درصدی و تعداد تماشاگران افزایش ۴۷ درصدی داشت و بیشترین تعداد در سال‌های پس از انقلاب به ثبت رسید.

بلاغی در بخش پایانی این نشست نیز با اشاره به گرایش فرهنگی استان، از افزایش فیلم‌های تولیدی توسط هنرمندان استان در سال گذشته به میزان ۸۱ درصد و تماشاگران سینما نیز به میزان ۱۰۰ درصد خبر داد.

 

خبرنگار : هادی گوزلی عکاس : هادی گوزلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار