استاندار آذربایجان شرقی:

ادامه مسیر تحولی کشور در دست معلمان است

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: کشور به نقطه تحولی رسیده و ادامه مسیر برای آموزش و تربیت نسل آینده که سازنده این مسیر هستند از دست معلمان می‌گذرد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ادامه مسیر تحولی کشور در دست معلمان است

مالک رحمتی در آیین سپاس معلم که در دبیرستان ماندگار فردوسی تبریز برگزار شد، گفت: اگر امروز به عملیات وعده صادق، افتخار می شود محصول تربیت همین معلمان است و پیشرفت پزشکی، دستاوردهای اقتصاد دانش‌بنیان، مستقل بودن در فعالیت عمرانی و سازه و چندین دستاورد ملی، همه و همه مدیون معلمان هستند و در مقابل چنین معلمانی باید سر تعظیم فرود آورد.

وی گفت: آینده بهتر کشور را شما دانش‌آموزان خواهید ساخت. بنابراین فرصت مغتنم علم‌آموزی و دوران رشد و پرورش را تکمیل نیازمندی‌هایی که لازم دارید در نظر بگیرید و نسبت به خودسازی، حساسیت داشته باشید.

رحمتی گفت: استادی که ما ایشان را در هفته معلم می شناسیم کتاب هایشان هنوز راهگشا است و دانش آموزان در سایر کتب درسی مطالعه آثار مطهری را در اولویت قرار دهند.

وی ادامه داد: در استان ما معلمان در مکان‌هایی درس می‌دهند که استانداردهای لازم را ندارد اما این عزیزان مانند شمع می سوزند تا قطار علم آموزی و تربیت متوقف نشود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: کشور ما به نکته تحولی رسیده است و کسانی که می خواهند این تحول را بسازند یعنی دانش آموزان، در دست معلمان است تا پیشرفت و آبادانی در کنار عدالت را با پرورش اندیشه های بالا شاهد باشیم.

رحمتی گفت: اقدامات خوبی از طرف مدیران مدرسه و خیرین در خصوص برچیده شدن مدارس کانکسی صورت گرفته و امیدواریم در ادامه هرچه زودتر شاهد بهبود کامل در این مورد باشیم.

مسعود سعادتی در زنگ سپاس معلم دبیرستان ماندگار فردوسی ناحیه دو تبریز، مبارزه با جهل و نادانی را خصوصیت بارز یک معلم و استاد دانست و گفت: اگر این کشور همچنان مقتدرانه ایستاده و خواهد ایستاد، از وجود تربیت و آموزش معلمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در سال ۵۷ به استقلال دست یافت و این تلاش چندین دهه معلمان است که این استقلال حفظ شده است.

وی با اشاره به اینکه افتخار ما این است که نام و یاد بزرگمرد انقلاب اسلامی شهید مطهری بعنوان روز معلم معرفی شده، افزود: ایشان یک معلم توانمند و ارزشمند در تراز انسان های بزرگ که به باور همه علما و متخصصین یکی از پایه های انقلاب و تدوینگر قانون اساسی و تبیین گر اسلام بود، شناخته شده است.

سعادتی در ادامه گفت: آموزش و پرورش در دولت سیزدهم در برخی امور ریل گزاری جدیدی شروع کرد.ما هرگز تلاش های گذشتگان را فراموش نمی کنیم اما اقتضیات زمان تغییراتی را در روند ایجاد می کند.

وی ادامه داد: دوران کرونا، نگاه همه صاحب نظران را به مسئله تربیت معطوف کرد و توجه به امر تربیت دانش آموز اولویت اول کشور شد.

وی گفت: اوج توفیقات آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ بوده و بزرگترین استخدام تاریخ آموزش و پرورش انجام شد و در این بین بیش از ۷ هزار نفر سهم استان ما می باشد و برای اولین بار در حوزه کیفیت بخشی استخدام پرورشی و خدماتی را شاهد بوده‌ایم.

وی به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: این اتفاق بعد از ده سال تاخیر در دولت سیزدهم صورت گرفت.

وی همچنین به طرح شهید سلیمانی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: از نظر افزایش فضاهای ورزشی جزو استان های برتر هستیم.

وی از اتفاق خوب در سال ۱۴۰۳ و در طرح شهید سلیمانی سه برای ایجاد مراکز ورزشی سرپوشیده و کف پوش برای دختران دانش آموز خبر داد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار