یادت باشد جدایی از طرف ما نبود

کرمان( پانا ) - سپهبد قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستایی کوهستانی ، واقع در شهرستان رابر،از توابع کرمان به دنیا آمد.

کد مطلب: ۹۹۲۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
یادت باشد جدایی از طرف ما نبود

حاج قاسم سلیمانی در نوجوانی پس از انقلاب ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست

با پایان یافتن جنگ تحمیلی درسال ۱۳۶۷ ه‍. ش، به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر شد، که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند. حاج قاسم سلیمانی تا هنگام انتصاب به فرماندهی سپاه قدس، این سمت را عهده‌دار بود.

فرماندهی نیروی قدس

اعطای نشان ذوالفقار توسط مقام معظم رهبری به سردار سلیمانی در ۱۹ اسفند ۱۳۹۷.سلیمانی اولین فرماندهی بود که پس از وقوع انقلاب در ایران، این نشان را دریافت کرد

سردار سلیمانی در سال ۱۳۷۶، هم‌زمان با اوج‌ فعالیت طالبان در افغانستان، به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد. او با تجربه‌ای که از جنگ داخلی کردستان داشت، گزینه ای مناسب بود، چون بنا بود در افغانستانِ عصر طالبان که درگیر جنگ‌های داخلی بود، وارد عمل شود. از همه مهم‌تر این‌که سلیمانی در هشت سال جنگ با عراق و نیز مبارزه با باندهای مواد مخدر در مناطق مرزی ایران و افغانستان تا پیش از انتصابش به فرماندهی سپاه قدس، تجربهٔ زیادی اندوخته بود.[۲۱] مئیر داگان رئیس سابق موساد می‌گوید:

سلیمانی کسی است که من به او می‌گویم باهوش از نظر سیاسی

جنگ داخلی عراق

موفق الربیعی سیاست‌مدار و وزیر سابق امنیت ملی عراق در مصاحبه‌ای با روزنامه الشرق الاوسط، سلیمانی را «بدون شک قدرت‌مندترین مرد در عراق» خوانده‌بود به گفتهٔ او سپاه قدس به فرماندهی سلیمانی در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی و به ویژه در منطقه سبز بغداد که سفارت‌خانه‌های غربی و عربی و ادارات و خانه‌های مقامات دولتی و اعضای پارلمان عراق در آن قرار دارد نفوذ دارد نیروی قدس به فرماندهی سلیمانی نقش تأثیرگذاری در روند جنگ عراق داشته‌است.

جنگ داخلی سوریه

جان مگوایر افسر سابق سیا گفته‌است نبرد القصیر که منجر به بازپس‌گیری شهر استراتژیک القصیر توسط ارتش سوریه و نقطهٔ عطفی در جنگ بود، تحت نظارت و فرماندهی سلیمانی بوده‌است و این نبرد را «یک پیروزی بزرگ» برای او خوانده‌است

اعلام پایان خلافت داعش

در روز پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ سپهبد قاسم سلیمانی طی سخنرانی در مراسم چهلمین روز شهادت مرتضی حسین‌پور شلمانی با یادآوری پیامش به مناسبت کشته شدن محسن حججی و وعده انتقام در آن، بیان داشت که «کمتر از سه ماه دیگر اعلام پایان داعش و حکومت داعشی در این کره خاکی خواهد بود .

شهادت

حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس

سپهبد سلیمانی در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در فرودگاه بغداد در حملهٔ پهباد آمریکایی به شهادت رسید در این حمله ابومهدی المهندس از فرماندهان گروه شبه‌نظامی عراقی حشد شعبی به‌همراه ۹ تن دیگر هم به شهادت رسیدند.

این روزها نه تنها زادگاه فرمانده خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل بلکه سر تا سر ایران عزادار فرزندش است و مردم با اندوهی وصف ناپذیر در حال عزاداری برای سردار شهید پر افتخارشان هستند.

جمعه دلگیر بود تو دلگیرتر کردی ... یادت باشد جدایی از طرف ما نبود .. تو خودت از پیش ما رفتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار