برگزاری سومین نشست حلقه بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی
زنجان(پانا) - سومین نشست حلقه بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی با محوریت بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات مدارس غیردولتی برگزار شد.
علی بیات رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان در ابتدای این جلسه با اشاره به ضرورت توجه به کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی گفت: «تمامی برنامه ریزی های آموزش و پرورش باید منطبق با نیاز های دانش آموزان و معلمان باشد و هر روش آموزشدهی که نیازهای دانشآموزان و معلمان را نادیده بگیرد، به شکست خواهد انجامید.»
بیات ؛ با اشاره به اهمیت توجه به ارکان مدرسه در ارتقای کیفیت آموزشی مدارس گفت: «شورای معلمان ، شورای دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان سه ضلع مثلث طلایی تاثیرگذار درکیفیت آموزشی می باشند و هر مدرسه ای که از مشارکت شورای دانش آموزی، شورای معلمان و انجمن اولیا و مربیان در برنامه ریزی های آموزشی و پرورشی بهره ببرد در مسیر کیفیت آموزشی حرکت خواهد نمود.»
رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان ؛ هدف اصلی تشکیل حلقه بهبود کیفیت آموزشی را کمک به مدارس در جهت حرکت به سمت تبدیل شدن به یک مدرسة کیفی دانست و افزود: تلاش می کنیم تا با تشکیل مستمر این جلسات و بهره گیری از نظارت و اندیشه های صاحبان اندیشه و خرد، زمینه را برای ارتقای کمی و کیفی این مدارس فراهم نماییم.
وی با اشاره به ضرورت رعایت قوانین و مقررات در کلیه مدارس و مراکز غیردولتی گفت: «نظارت بر فعالیت مدارس و مراکز غیردولتی در راستای کمک به این مدارس و رعایت قوانین و مقررات صورت می پذیرد و تلاش می کنیم تا از تمام ظرفیت های قانونی برای توسعه کمی و کیفی این مدارس بهره ببریم.»
در ادامه این نشست در خصوص مباحث و مسایل مختلف مدارس غیردولتی بحث و تبادل نظر به عمل آمد و نتایج امتحانات دو سال گذشته پایه دوازدهم مدارس غیردولتی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مقرر شد در جلسات آتی در خصوص راهکارهای ارتقای کیفیت آموزشی در این مدارس و تشکیل کارگروه های تخصصی ذیل شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی بحث و بررسی به عمل آید.
ارسال دیدگاه