مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد:

زیر ساخت های مناسب برای استفاده دانش آموزان از سرویس مدارس در کهگیلویه و بویراحمد فراهم نیست

یاسوج (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد در جمع مربیان پیشتاز شهرستان گچساران تاکید کرد: زیر ساخت های مناسب برای استفاده دانش آموزان از سرویس مدارس در استان فراهم نیست.

کد مطلب: ۹۹۰۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
زیر ساخت های مناسب برای استفاده دانش آموزان از سرویس مدارس در  کهگیلویه و بویراحمد فراهم نیست

سید نظام مرادی در این برنامه که با حضور مدیر آموزش و پرورش گچساران برگزار شد، با اشاره به اختصاص امتیاز ویژه به دانش آموزان پیشتاز برای ورود به مدارس نمونه گفت: از نظر ساز و کار آموزشی دیگر مدرسه نمونه نداریم و این مدارس جزء مدارس هیات امنایی محسوب می شود.

او بیان کرد: از شرایط اصلی پذیرش این مدارس همجواری است یعنی دانش آموزان همجوار حق دارند از امکانات آموزشی این مدارس استفاده کنند. بر اساس این شرایط دیگر عضویت پیشتازان در پذیرش این مدارس مد نظر قرار نمی گیرد.

مدیر سازمان دانش آموزی با اشاره به سرویس حمل و نقل دانش آموزی گفت: سامانه سپهند از چهار سال قبل توسط وزارت کشور طراحی شد اما با توجه به اینکه از نظر قانون گذار یکسری اشکالات امنیتی در طراحی این سامانه وجود داشت اجازه لازم را برای اجرای این سامانه داده نشد.

او استفاده دانش آموزان از سرویس مدارس نظارت شده را یک ضرورت دانست و گفت: متاسفانه زیر ساخت های مناسب برای استفاده دانش آموزان از سرویس مدارس در کهگیلویه و بویراحمد فراهم نشده است.

مرادی افزود: وظیفه سازمان دانش آموزی در موضوع سرویس مدارس مربوط به بعد نظارتی و فرهنگی آن است و در زمینه اجرا سازمان حمل ونقل درون شهری مشخص می کند که چه وسیله نقیله و با چه شرایطی می تواند در سرویس مدارس فعالیت کند.

او با بیان اینکه باید در سازمان دانش آموزی، مسایل تربیتی را در همه برنامه ها مد نظر قرار دهیم گفت: در یکسان سازی لباس دانش آموزان هدف درآمد زایی نیست بلکه هدف مسایل فرهنگی و تربیتی است، با یکسان سازی پوشاک دانش آموزان دیگر هیچ تفاوتی و تبعیضی بین دانش آموزی فقر و غنی احساس نمی شود.

در ابتدای این برنامه معاون پرورشی آموزش و پرورش گچساران گفت: کارگاه مهارت آموزی مربیان پیشتاز ۲۴ ساعت ضمن خدمت دارد که طی دو روز برگزار می شود.

او با اشاره به فعالیت سازمان دانش آموزی گچساران در سال جاری اظهار کرد: ۳۵ مدرسه، هزار ۲۲۱ دانش آموز و ۱۳۵ مربی در سامانه پیشتازان ثبت نام کردند.

کریمی با بیان علل افت ثبت پیشتازان نسبت به سال گذشته گفت: یکی از دلایلی که شهرستان گچساران در سامانه جذب پیشتازان نسبت به سال گذشته افت داشته، عدم دسترسی به این سامانه بود.امیدواریم با برطرف شدن مشکلات، دسترسی به این سامانه در سال های آینده بهتر شود.

معاون پرورشی گچساران افزود: یکی دیگر از مشکلات این بود که دانش آموزانی سال گذشته عضو پیشتازان بودند امتیاز ویژهای برای ورود آنان به مدارس نمونه مورد ملاک قرار می گیرد، اما این برنامه عملی نشد و باعث بی انگیزگی در بین سایر دانش آموزان در عضویت به گروه پیشتازن شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار