مشارکت 48 میلیارد تومانی شهرداری در ساخت 3000 واحد مسکونی

اردبیل (پانا) - با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی 3 هزار واحد در قالب پروژه خاتم در اردبیل احداث می‌شود که سهم شهرداری 48 میلیارد تومان خواهد بود. خبری که شهردار اردبیل آن را عنوان کرده‌است.

کد مطلب: ۹۹۰۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت 48 میلیارد تومانی شهرداری در ساخت 3000 واحد مسکونی

حمید لطف‌اللهیان در هشتادوهشتمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: آماده‌سازی پروژه بر عهده شرکت خاتم است و در مدت چهار تا پنج سال این پروژه اجرایی می‌شود که شهرداری از بابت هزینه پروانه ساخت 48 میلیارد تومان تهاتر ملکی را با سرمایه‌گذار این پروژه بر اساس مصوبه شورای شهر انجام خواهد داد.
او حجم سرمایه‌گذاری را بیش از یک هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این پروژه یکی از حجیم‌ترین و سنگین‌ترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری با بخش خصوصی محسوب می‌شود که زمینه تولید و اشتغال و رونق مسکن را فراهم خواهد کرد.
شهردار اردبیل افزود: ما سعی کردیم با تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری فضایی را فراهم کنیم تا به دور از اقدام فله‌ای بتوانیم با این سرمایه‌گذار وارد مذاکره شده و در قبال سهم 48 میلیارد تومانی خودمان تهاتر ملکی را براساس قیمت کارشناسی رسمی انجام دهیم.
لطف‌اللهیان بیان کرد: قرار شده مراحل قانونی احداث این 3 هزار واحد شروع شود و ما در پایان کار سهم خودمان را از واحدهای احداث شده برداریم تا هزینه صدور پروانه شهرداری از این طریق مستهلک شود.
او گفت: فرآیند کار به گونه‌ای است که دیگر نیازی به طرح مسایل جزئی در شورا وجود ندارد اما اگر اعضای شورا نقشه، پروانه و قرارداد را بخواهند هیچ مانعی در ارائه این اسناد وجود نخواهد داشت و ما سعی خواهیم کرد تا به صورت قانونی کار را به پیش بریم.
لطف‌اللهیان تصریح کرد: ما ابهامات احتمالی را در جذب این سرمایه‌گذاری رفع خواهیم کرد و به صورت شفاف بر مبنای تهاتر ملکی عمل می‌کنیم تا بر اساس اجرای پروژه 3 هزار واحدی خاتم بتوانیم در قبال صدور پروانه از واحدهای احداث شده بهره‌برداری کنیم.

شهردار اردبیل ادامه داد: شورا و شهرداری در کمک به موسسات خیریه و مردم نهاد سنگ تمام گذاشته و به اندازه کمک‌های خیرین و دولتی از بابت بخشودگی عوارض یاریگر آنها بوده است.
لطف‌اللهیان اظهار کرد: این اقدامات به یقین باقیات صالحات خواهد بود و ما با توجه به اینکه پیش از این به انجمن خیرین مسکن‌ساز تخفیف 100 درصدی در صدور پروانه دادیم امسال نیز همین روند را ادامه خواهیم داد و با مصوبه شورای شهر قدم مبارکی در خانه‌دار شدن افراد بی‌بضاعت برداشته خواهد شد.
او در پایان خاطرنشان کرد: با تصویب اعضای شورای شهر قرار شد در مورد مالکیت زمین‌های واگذار شده به فرهنگیان با کاربری کارگاهی ارزیابی مجدد انجام شده و نسبت به تعیین تکلیف 50 قطعه مورد نظر که پیش از این به فرهنگیان واگذار شده اقدامی قانونی انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار