محمد صیدلو: بهره مندی ازکیفیت بهتردرزندگی مستلزم برخورداری ازسواد لازم است

قرچک (پانا) - همایش سالروز تشکیل نهضت سواد اموزی با حضور معاون امور آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی ،مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و معاونین سواد آموزس شهرستانهای استان در کانون فرهنگی ، تربیتی ملائک قرچک برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۹۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
محمد صیدلو: بهره مندی ازکیفیت بهتردرزندگی مستلزم برخورداری ازسواد لازم است

در این همایش محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پررش شهرستانهای استان تهران در سخنانی بیان کرد: آموزش و پرورش و تمام کسانی که در حوزه فرهنگی فعالیت می کنند قصد این را دارند که انسان در چهار رابطه، انسان با خود،انسان با خدا، انسان با مردم و انسان با طبیعت تحولی را ایجاد و یا روابط را اصلاح کند و در واقع تمام ماموریت تعلیم و تربیت این است که بتواند یک تغییری را در انسان در این حوزه‌ها ایجاد کند تا بتوانیم این رابطه‌ها را درست تنظیم کنیم.

او در ادامه گفت: امروز دانستن برای قدرت تغییر در زندگی لازم است ودر هر جای این کره خاکی بنگریم که برای مردم مشکل ایجادشده، می‌بینیم ریشه تمام اینها برمی‌گردد به اینکه یکی از این ریشه‌ها را درزندگی خود درست تنظیم نکرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر امروزه گاهی اخبار نامطلوبی از سراسر جهان می شنویم از همین به هم ریختگی درارتباطات انسان با خدا، خود، مردم و طبیعت نشات می گیرد.

صیدلو خاطر نشان کرد: سازمان نهضت سواد آموزی قصد دارد اولا آدمهایی که به هر دلیلی نتوانستند به دانایی بپیوندند آنها را به سوی سواد سوق دهد و اگر کسی نتواند سواد خودش را بالا ببرد نمی تواند از دانایی برخوردار باشد وما بدنبال این هستیم که با نهضت سواد آموزی،سواد را در جامعه رونق دهیم.

مدیر کل آموزش و پررش شهرستانهای استان تهران اذعان کرد: بهره مندی ازکیفیت بهتردر زندگی مستلزم برخورداری ازسواد لازم است و ادامه داد، فقط خواندن و نوشتن درگذشته تعریف سواد را دربر می‌گرفت و تاکید کرد،امروز سواد آموزی معنای متفاوت تری دارد و آن این است که من بتوانم تغییر ایجاد کنم .

او بیان کرد:در دنیای امروز انسانی که نتواند از ابزار جدید استفاده کند و به مرزهای دانایی پیوند نداشته باشد،نمی تواند موثر واقع شودو تصریح کرد،دانایی صرفاً به معنی دریافت اطلاعات نیست بلکه این اطلاعات باید تبدیل به باور شود و پس ازتحلیل، انتخاب و بعد از انتخاب به عمل تبدیل گردد.

صیدلو به مشکلات سیال بودن جمعیت در شهرستانهای استان تهران هم اشاره کرد و افزود: سالانه چیزی بالغ بر دویست هزار نفر بر جمعیت شهرستانهای استان تهران اضافه خواهد شد و این امر بسیار مهم‌ و باید مورد توجه جدی قرار گیرد و میبایست زیرساخت‌های لازم جهت تحصیل و شرایط مطلوب زندگی برای این افراد فراهم شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خاطرنشان کرد: گرفتاری عمده در حوزه سواد آموزی شناسایی و کشف افراد بی سواد و متقاعد کردن آنها به امر سواد آموزی است که نیازمند همت تمامی نهادها و ارگانهای دولتی و غیر دولتی است و آموزش و پرورش در این زمینه به تنهایی نمی‌تواند موفق عمل کند.

/خبرنگار: محمدرضا اردستانی/


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار