دانش آموزان در قالب سنجش عملکردی به سمت تحلیلگری سوق می یابند
ارومیه (پانا) - کارشناس مسئول گروه های آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم جایگزینی سنجش عملکردی به جای سنجش های سنتی گفت: دانش آموزان در قالب سنجش عملکردی به سمت تحلیلگری و نقادی سوق می یابند.
«اشرف السادات فاطمی» در گردهمایی کشوری سرگروه های درسی قرآن و پیامهای آسمانی با بیان اینکه تسهیلگری فرآیند یادگیری وظیفه سرگروه های آموزشی است؛ اظهار داشت: سنجش یاریگر آموزش است و سنجش باید عملکردی باشد.
کارشناس مسئول تکنولوژی و گروه های آموزشی دفتر متوسطه دور اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سنجش عملکردی در واقع همان ترکیب علم و عمل است؛ افزود: دانش آموزان باید به سمت تحلیلگری و نقادی سوق داده شوند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پروژه دهی برای دانش آموزان در کلاس دروس قرآن و پیامهای آسمانی کلیدی است.
فاطمی اضافه کرد: سنجش عملکردی نتایج ارزشمند یادگیری را اندازه گیری می کند و منجر به نهادینه شدن مفاهیم می شود.
کارشناس مسئول تکنولوژی و گروه های آموزشی دفتر متوسطه دور اول وزارت آموزش و پرورش گفت: سنجش باید ریشه در فعالیتهای معتبر و واقعی زندگی داشته باشد.
وی بیان کرد: برقراری ارتباط، حل مسئله، تفکر نقاد، همکاری و کارتیمی، سواد اطلاعاتی و فن آوری، خلاقیت، سازگاری و انعطاف پذیری و خود تنظیمی هشت مهارت دانش آموزان قرن ۲۱است.
فاطمی ادامه داد: سنجش دستیابی به این مهارتها با آزمونهای سنتی امکان پذیر نیست و تنها با سنجش عملکردی اماکن پذیر است.
این مقام مسئول گفت: در سنجش عملکرد می خواهیم بدانیم دانش آموزان چه دانشی دارند و با استفاده از آن دانش، می توانند چه کاری انجام دهند.
ارسال دیدگاه