رئیس پیشین اداره آموزش و پرورش پیربکران:

امروز لازمه کار یکایک معلمان تحقیق و پژوهش است

پیربکران(پانا) - در گرامی داشت هفته پژوهش، همایش تجلیل از همکاران پژوهشگر برتر منطقه در سالن اجتماعات معلم برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۷۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
امروز لازمه کار یکایک معلمان تحقیق و پژوهش است

رئیس پیشین اداره آموزش و پرورش پیربکران در همایش تجلیل از همکاران پژوهشگر برتر منطقه ضمن تشکر از زحمات همکاران و مسئولین در همراهی با آموزش و پرورش گفت: امروز لازمه کار یکایک معلمان تحقیق و پژوهش است. تاکید مقام معظم رهبری در کلیه دستگاه ها به ویژه نظام تعلیم و تربیت، تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و درس ملی بر استفاده از راهکارهای پژوهش و تحقیق است.

وی ادامه داد: 3 سال است که آموزش و پرورش پیربکران در دبیرخانه های پژوهشی در سطح استان و کشور رتبه های بسیار خوبی دارد. به استناد درس ملی معلم می تواند 2 رویکر را داشته باشد. یکی از رویکردها راهکارهای سند تحول بنیادین به عنوان معلم یادگیرنده است نه معلم یاددهنده. دومین رویکرد شناسایی استعدادها و خلاقیت دانش آموزان است. معلمان ما در کنار عنق بخشیدن به فرآیند یاددهی- یادگیری، با استفاده از فرایندهای آموزش از جمله اقدام پژوهی، درس پژوهی، خلاقیت و ... موضوعات جدیدی را یاد می گیرند.

سهرابی افزود: هر معلم باید از هنر و تجربه تدریس نیز برخوردار باشد. امروز شاهد بالندگی آموزش و پرورش در عرصه پژوهش و تحقیق هستیم. باید پژوهش در سنین کودکی در دانش آموزان نهادینه شود و باید نظام آموزش و پرورش نیز در این امر تلاش بیشتری کند.

در پایان از رئیس سابق اداره آموزش و پرورش پیربکران، رابط پژوهش سال تحصیلی گذشته همکاران پژوهشگر برتر منطقه با حضور مسئولین بخش تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار