در گفت و گو با پانا

آذری جهرمی: قرار نیست آموزش و پرورش جور تمام ارگان‌ها را در مدارس بکشد

آموزش و پرورش می‌تواند به ترویج مصرف محصولات تولید شده در جشنواره کودک آنلاین کمک کند

تهران(پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات می‌گوید آموزش و پرورش وظیفه مشخصی دارد و آن تحصیل و تعلیم دانش‌آموزان است و قرار نیست جور فرهنگ و هنر، دین و اعتقاد و تمام ارگان‌ها و موضوعات مربوط به دانش‌آموزان را مدرسه بکشد. 

کد مطلب: ۹۸۶۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
آذری جهرمی: قرار نیست آموزش و پرورش جور تمام ارگان‌ها را در مدارس بکشد

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره نخستین جشنواره کودک‌آنلاین و وضعیت تولید محتوا پیش از برگزاری این جشنواره گفت: «این طور نبود که پیش از این هیچ محتوایی در فضای مجازی و دیجیتال تولید نشود؛ اتفاقا تولید محتوا انجام می‌شد، اما این زنجیره‌ای بود که اکوسیستمی در آن وجود نداشت که خلاقیت صاحبان ایده را تبدیل به یک محصول کند و در نهایت آن محصول به بازار عرضه شود و به کار جوانان ایرانی بیاید.»

وی افزود: «جشنواره کودک آنلاین زیست بوم رشد محتوای مخصوص کودکان و نوجوانان است. این جشنواره گام بسیار مثبتی بود و خوشحالم که در کمترین زمان نتیجه داد. امیدوارم کسانی که وب‌سری‌های تولید شده را می‌بینند لذت ببرند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تاثیر این جشنواره بر تولید محتوای مناسب برای کودکان ایرانی تصریح کرد: «به نظرم این جشنواره نه تنها به عنوان گام اول، که به عنوان یک جهش می‌تواند ایجادکننده زنجیره‌ای از محتوا باشد. حرکاتی از این جنس باید بیش از این شکل بگیرند و توسعه پیدا کنند.»

آذری جهرمی درباره وظیفه آموزش و پرورش در ترویج این جشنواره میان دانش‌آموزان گفت: «آموزش و پرورش وظیفه مشخصی دارد و آن تحصیل و تعلیم دانش‌آموزان است؛ قرار نیست که این دستگاه به تنهایی جور فرهنگ و هنر، دین و اعتقاد و تمام ارگان‌ها و همه موضوعات مربوط به دانش‌آموزان مدرسه را بکشد.»

وی ادامه داد: «مدرسه ولی و قیم دانش‌‌آموزان نیست، تنها یک آموزش دهنده است. همه بخش‌های فرهنگی جامعه باید درگیر شوند و فضایی ایجاد کنند تا والدین بتوانند در آن انتخاب خودشان را برای رشد و نمو و تربیت بچه‌هایشان داشته باشند.»


وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات راههای کمک آموزش و پرورش به جشنواره کودک آنلاین عنوان کرد: «آموزش و پرورش تحت عنوان یک نهاد مرتبط و موثر می‌تواند زنجیره مصرف محصولات تولیدشده توسط تولیدکنندگان و هنرمندان را ترویج کند؛ اما این که این کار چقدر می‌تواند مفید باشد مسئله دیگری است.»

وی درباره اهداف خود برای آینده جشنواره کودک آنلاین گفت: «دوره اول جشنواره کودک آنلاین به تازگی تمام شده است؛ حالا باید با یک طراحی جدید این جشنواره را به استان‌ها توسعه بدهیم. جشنواره کودک آنلاین باید به صورت استانی برگزار شود تا از استعدادهای ناب جوانان خلاق شهرستان‌ها نیز استفاده شود.»

آذری جهرمی با اشاره به برگزاری جشنواره کودک آنلاین در سطح بین‌المللی خاطرنشان کرد: «برای بین‌المللی کردن این جشنواره در ابتدا باید محکم روی پای خودمان بایستیم و انگیزه هایمان را قوی کنیم تا بازار کاریمان بزرگتر شود. قطعاً به بین‌المللی کردن این جشنواره به چشم یک هدف نگاه می‌شود اما هدف اصلی فعلاً ایستادن در پای خودمان است.»

امیرحسین اشرفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار