در دیدار محسن هاشمی و جهانگیری چه گذشت
تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران جزئیات دیدار با معاون اول رئیس جمهور را تشریح کرد.
محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: امروز نطقی در خصوص آلودگی هوا و لزوم حمایت از حمل و نقل عمومی در ابتدای جلسه قرائت شد. همچنین طرح سیاست های اجرایی و الزامات بودجه سال ۹۹ نیز مورد بررسی و تمامی پیشنهادات در صحن به رأی گذاشته شد و سرانجام بررسی آن با تمامی پیشنهاداتش به پایان رسید.
وی ادامه داد: همچنین انتخاب ۱۳ ذی حساب مناطق نیز در جلسه امروز انجام شد و پرونده چند باغ نیز مطرح و در خصوص آن رأی گیری شد. همچنین کلیات موضوع اختیارات شورای معماری مناطق در صحن رأی آورد و در حال حاضر اعضا در حال بررسی پیشنهادات آن هستند.
هاشمی در ادامه با اشاره به جزئیات دیدار شهردار و رئیس شورای شهر با معاون اول رئیس جمهور گفت: این جلسه پس از جلسه هیئت دولت برگزار شد و خوشبختانه اعضای دولت که برای اجرای مصوبات حمایت از حمل و نقل عمومی ناهماهنگی هایی داشتند نیز در این جلسه حاضر شدند و زنگنه وزیر نفت، همتی رئیس بانک مرکزی، رحمانی فضلی شهردار تهران و کارشناسان مربوطه حضور داشتند.
وی اضافه کرد: کمبودهای حوزه حمل و نقل عمومی در این جلسه بررسی شد و مصوب شد حمایت از حمل و نقل عمومی سرعت بیشتری داده شود و ۳ هزار اتوبوس و واگن به متروی کلانشهرها داده شود.
هاشمی تأکید کرد: خوشبختانه در این جلسه در خصوص استفاده از ظرفیت کارخانه های اتوبوس سازی و واگن سازی تصمیمات راضی کننده ای گرفته شد که ما منتظر صورت جلسه هستیم که ببینیم در صورتجلسه، این تصمیمات چگونه منعکس شده است. امیدواریم امید بالای ما به ناامیدی تبدیل نشود.
رئیس شورای شهر تصریح کرد: امسال این تصمیمات به مصوبه تبدیل می شود و محصول آن برای سال آینده است.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص وضعیت ایستگاه های مترو گفت: بیشتر ازدحام ها در ایستگاه های مرکزی شهر است به ویژه ایستگاه های تبادلی امام خمینی (ره) و دروازه دولت که باید با اعزام قطار، این مشکلات حل شود. شبکه مترو، شبکه گسترده ای است که اگر یک قطار با تأخیر حرکت کند، این تأخیر نظم سایر ایستگاه ها را نیز می تواند تحت تأثیر قرار دهد. امیدوارم مسئولان نسبت به این موضوع حساس شوند و در دو حوزه اتوبوسرانی و تأمین واگن اقدامات مؤثر و سریع گرفته شود. در حال حاضر کارخانه تولید اتوبوس و واگن تنها از ۲۰ درصد ظرفیت خود استفاده می کنند و افزایش ظرفیت این کارخانه ها باعث می شود هم حمل و نقل عمومی تقویت شده و هم باعث اشتغال شود.
وی ادامه داد: من هفته گذشته سوار مترو شدم اما خطی بود که خط شلوغی نبود و از نوبنیاد به سمت شریعتی از مترو استفاده کردم.
رئیس شورای شهر تهران در خصوص انتصابات نیز توضیح داد: در خصوص انتصابات حاشیه سازی نکنید و متن استعفای پورسیدآقایی منتشر شده که دلایل آن نیز در متن آمده است. همچنین سنندجی نیز به عنوان مشاور شهردار انتخاب شده، دو هفته پیش بود که موضوع تغییر وی مطرح شد و پیشنهاد شد قنادان به جای وی به اتوبوسرانی بیاید که اعضا اعلام کردند چرا از خود بدنه اتوبوسرانی انتخاب نشود؟ بنابراین آقای ترفع از بدنه انتخاب شدند و آقای قنادان نیز در جای خود باقی ماندند.
هاشمی در خصوص منشأ بوی بد تهران نیز گفت: این گله ای است که ما از مدیریت بحران شهرداری داریم که با این همه دفتر و امکانات وسیعی که دارند هنوز اقدامی در خصوص بو انجام نداده اند. بحران که همیشه سیل و زلزله نیست و باید قطعا شهرداری به موضوع بو جدی تر رسیدگی کند و از مدیریت بحران می خواهم سریع تر در خصوص این مسئله جلسه گذاشته و تعیین تکلیف کنند.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا اعتباری در بودجه سال ۹۹ برای خرید تجهیزات شناسایی منشأ بو اختصاص خواهد یافت، گفت: باید منشاد بو شناسایی شود تا ببینیم به چه تجهیزاتی نیاز داریم.
ارسال دیدگاه