فولادوند: آموزش و پرورش مسئولیتی در قبال سرویس های بدون برچسب ندارد
تهران (پانا) - جلسه کارگروه ماده 18درمحل اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و جمعی از معاونان و مدیران اداره کل شهر تهران برگزار شد.
در این جلسه به بررسی و آسیب شناسی برنامه های انجام شده در حوزه سرویس مدارس پرداخته شد. در این نشست عبدالرضا فولادوند گفت: عموما از ما توقع دارند تا در زمینه بیمه و معافیت از مالیات پاسخگو باشیم ولی معافیت از مالیات هر صنف دست مجلس است و ما نقشی در آن نداریم.
عبدالرضا فولادوند پیشنهاد داد: باید یک کارگروه پاسخگویی تشکیل شود تا اعتراضاتی که هست، پاسخ داده شود و این کارگروه متشکل از افراد یا نمایندگان متولی در این طرح هستند.
همچنین وی افزود: باید بخشنامه شود اگر از سرویسی که برچسب سرویس ندارد، استفاده شود مسئولیتش برعهده مدیریت آموزشگاه است.
در ادامه جلسه نجار، رئیس امور مالی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در مورد موضوع سرویس استثنایی ها در بحث کارگروه ماده ۱۸گفت: تفاهم نامه ای مابین آموزش و پرورش و تاکسیرانی بسته شد و در سطح ۵۰مدرسه کارگروه هایی بصورت هفتگی تشکیل شد تا این پنجاه مدرسه به شش پیمانکار که اعلام آمادگی کردند، داده شده و قرارداد بسته شد. قرار شد برای رانندگان سرویس مدارس استثنایی علاوه بر۲۰ درصدی که نسبت به سال گذشته افزایش دارند ضریب استثنایی به دلیل فعالیت های ویژه ای که دارند در نظر گرفته شود.
علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی گفت: در سال گذشته که سامانه ای نداشتیم چون آمار مشخصی نداشتیم برای سه ماه اول سال یک قرارداد بستیم و بعد برای پنج ماه بعدی سال که آمارها تا حدودی مشخص شد قرارداد دیگری بستیم. خوشبختانه امسال همه چیز در سیستم ما ثبت نام شده و همه چیز مشخص است.
وی در ارتباط با پرداختی ها به رانندگان سرویس مدارس استثنایی گفت: امسال پایه تفاوتی ندارد و البته ضریب ویژه استثنایی را ما هم قبول داریم چون این رانندگان سختی های زیادی را تحمل می کنند. امسال ۴۲۰۰ نفر دانش آموز استثنایی در سامانه ثبت نام کرده اند و این تعداد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
قنادان در زمینه سرویس مدارس استثنایی پیشنهاداتی اعلام کرد و گفت: چون در بعضی از مدارس اولیا همراه دانش آموز سوار بر سرویس مدرسه می شوند رانندگان سرویس هایی که حامل دانش آموزان دارای که اتیسم هستند یا معلولیت جسمی حرکتی دارند و اولیا باید کنارشان باشد ۲۰درصد و برای نابینایان ۱۰درصد علاوه بر قبلی ها اضافه کنیم.
همچنین قنادان با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۱۷ هزار خودرو در سامانه ثبت نام کرده اند، گفت: در این زمینه موضوع ما درآمدزایی نیست و هرچه درآمد ۲درصد بوده به تامین سرویس مدارس استثنایی باز می گردد.
در ادامه جلسه علی نصیری، نماینده پلیس راهور راجع به تخلفات رانندگان گفت: بعد از بازنگری تخلفات رانندگان سرویس های مدارس باید کارگروهی تشکیل شود تا رانندگانی که واقعا متخلف هستند کار نکنند زیرا سلامتی دانش آموز از اولویتهاست.
ارسال دیدگاه