زینی‌وند: مدارس غیردولتی به تحقق عدالت آموزشی کمک می‌کنند

تهران (پانا) - رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی به نقش حمایتی مدارس غیردولتی در تقویت عدالت آموزشی اشاره و تاکید کرد منتقدان این مدارس به این موضوع توجه کنند که اگر یک کلاس مدرسه غیردولتی تعطیل شود، کلاس ۳۰ نفره مدرسه دولتی ۴۲ نفره خواهد شد.

کد مطلب: ۹۷۵۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
زینی‌وند: مدارس غیردولتی به تحقق عدالت آموزشی کمک می‌کنند

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، مجتبی زینی‌وند در نشست روسای ادارات مشارکت‌های مردمی سراسر کشور به وظایف و مسئولیت‌های متعدد و سنگین حوزه مشارکت‌ها اشاره کرد و گفت: «ما قدردان زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه همکاران این حوزه هستیم.»

زینی‌وند درباره نقش حمایتی مدارس غیردولتی در تقویت عدالت آموزشی گفت: «منتقدان این مدارس به این موضوع توجه کنند که اگر یک کلاس مدرسه غیردولتی تعطیل شود، کلاس ۳۰ نفره مدرسه دولتی ۴۲ نفره خواهد شد. آیا این کمک به عدالت آموزشی نیست؟»

او بر اهمیت کیفیت‌بخشی فعالیت‌ها و برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: «با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، چشم‌انداز یکساله سازمان مبتنی بر تکالیفی که در سند تحول آمده، تدوین و در این معاونت، برنامه‌های عملیاتی استانی نیز آماده و به استان‌ها ابلاغ شده است.»

معاون وزیر آموزش و پرورش مصوبات شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی در تشکیل کارگروه‌های تخصصی تدوین برنامه‌های مبتنی بر سند تحول را قابل توجه دانست و گفت: «استان‌ها نیز می‌توانند با استفاده از افراد توانمند و متخصص، کارگروه‌هایی متناظر را تشکیل داده و برنامه عمل مناطق را تنظیم کنند.»

زینی‌وند بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در مدارس تاکید کرد و گفت: «تاکنون پانصد برنامه در این حوزه‌ها به مدارس ابلاغ شده که در این سازمان احصا شده و پس از بررسی‌های کارشناسی که در چند مرحله به عمل آمد، سی برنامه تحت عنوان راهنمای عمل فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی تنظیم شده و به صورت آزمایشی در ۶ استان انجام خواهد شد. شهر تهران، شهرستان‌های تهران، قم، خراسان رضوی، البرز و اصفهان استان‌های پایلوت این طرح هستند.»

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی به روسای ادارات مشارکت‌های مردمی استان‌ها تاکید کرد نظارت بر مدارس غیردولتی باید نظارتی قوی، قدرتمند و حمایت‌گرانه باشد و در برابر مدارسی که از قوانین عدول می‌کنند نیز نباید کوتاه بیایند.

مجتبی زینی‌وند در بخش دوم سخنان خود درباره اهمیت شوراهای آموزش و پرورش گفت: «این شوراها ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به آموزش و پرورش هستند و لازم است که با تعامل و ارتباط مناسب با استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر اعضای همراه با برنامه‌ریزی مطلوب، تشکیل جلسات شوراها و اجرای مصوبات آن جدی پیگیری شود.»

او ادامه داد: «اولویت‌ها در شوراهای آموزش و پرورش به زودی اعلام می‌شود و بیش از ۶۰ درصد ارزیابی‌ها براساس این اولویت‌ها خواهد بود. لذا برای ساماندهی بهتر انتظار می‌رود هر ماه حداقل یک اولویت اصلی و چند برنامه فرعی در جلسات شورا مطرح شود.»

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: «دو برنامه در آموزش از راه دور در اولویت است که عملیاتی شدن آن‌ها انقلابی در آموزش و پرورش خواهد بود و آن بازگرداندن بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش با استفاده از آموزش الکترونیکی است.»

زینی‌وند به ورود خیرین برای اجرای این طرح‌ها در استان‌های پایلوت اشاره کرد و گفت: «با خیرین با روی گشاده و نگاه حمایتی برخورد کنید و سخت‌گیری نکنید بلکه راه جذب آن‌ها را هموارتر کنید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار