معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش :
با تشکیل مجلس دانش آموزی در سطح استان اثر بخشی آن توسعه می یابد
بوشهر(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت : با طراحی مجلس دانش آموزی در سطح استان برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش با رویکرد بومی محلی پی گرفته می شود .
علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار پانا بیان داشت : مجلس دانش آموزی برای موقعیت های تربیتی برای دانش آموزان در سطح کشور است منتها ما به دلیل اینکه بتوانیم دامنه نقش پذیری و اثر بخشی این مجلس را توسعه بدهیم امسال طراحی کرده ایم که در سطح استانها هم مجلس دانش آموزی شکل بگیرد و درهمان قالب کشوری اینکه دانش آموزان با مسایل آموزش و پرورش بیشتر بتوانند با رویکرد بومی و محلی در حوزه فعالیت های آموزش و پرورش مرتبط و اثر بخش باشند .
کاظمی افزود : وقتی که مجلس دانش آموزی در سطح کشور شکل می گیرد بیشتر نگاهش ملی است . وقتی وارد استان می شود بیشتر دقیق تر و موثر تر می شود . در فرایند تعلیم و تربیت با گرفتن و نظر های دانش آموزان و دیدگاهای آنها می توان بعضی از برنامه های متناسب با نیاز های دانش آموزان را تغییر داد .
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص آسیبهای اجتماعی تصریح نمود : در خصوص پیشگیری ، کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی باید گام های موثری بر داشت .
همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید ویژهای بر مقابله با آسیبهای اجتماعی دارند و نظام مقدس جمهوری اسلامی در این زمینه تلاش زیادی را داشته است.
کاظمی گفت : برخی آسیبها جامعه را تعدید میکند، که نیاز به یک نهضت ملی در حوزه توانمندسازی و جامعه به ویژه دانشآموزان به عنوان آینده سازان کشور بیش از پیش توجه می شود . در همین راستا به حرکت وسیع و همه جانبه دست یافتیم و نقشه راه آسیبهای اجتماعی را در آموزش و پرورش تدوین شده است که از جمله طرح های نماد ، یاریگران زندگی و غیره با مشارکت سازمانهای غیردولتی و تشکلهای دانشآموزی انجام می شود .
ارسال دیدگاه