رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پانا :
رضایی کوچی نماینده مجلس: بهبود وضعیت تعلیم و تربیت در مدارس با اجرای طرح رتبهبندی معلمان
بهبود سطح حقوق معلمان در افزایش انگیزه و بهبود وضعیت تعلیم و تربیت بسیار موثر است
تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به محدودیت منابع و مقاومتهایی که در مسیر اجرای طرح رتبهبندی معلمان وجود داشته است، میگوید با وجود همه این محدودیتها و مقاومتها، وزیر فعلی آموزش و پرورش با ارتباط مناسب توانست مطالبه به حق معلمان را جامه عمل بپوشانند و مصوبه هیات وزیران در این خصوص را اخذ کنند؛ طرحی که بهبود تعلیم و تربیت در کشور را به دنبال خواهد داشت.
محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس طرح رتبهبندی معلمان را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: « این طرح گامی مهم در جهت بهبود وضعیت معلمان است؛ آقای حاجیمیرزایی پیگیری طرح رتبهبندی معلمان را تنها در سطح یک شعار باقی نگذاشت و به مرحله اجرا رساند.»
وی افزود: « معلمان سالهای زیادی است که در انتظار اجرای این طرح بودند و آقای میرزایی با اقدامهای انجام شده به این انتظار پایان داد. ما نیز در مجلس از تلاشهای وی در این زمینه سپاسگزار هستیم.»
محدودیت منابع و مقاومتها در مسیر اجرای طرح رتبهبندی معلمان
رضایی با اشاره به محدودیت منابع و مقاومتهایی که در مسیر اجرای طرح رتبهبندی معلمان وجود داشت، گفت: « با وجود همه این محدودیتها و مقاومتها، وزیر فعلی آموزش و پرورش با ارتباط مناسب توانست مطالبه به حق معلمان را جامه عمل بپوشاند و مصوبه هیات وزیران در این خصوص را اخذ کند.»
رضایی کوچی با اشاره به جدیت وزیر آموزش و پرورش در جهت بهبود وضعیت کارکنان آموزش و پرورش گفت: « خیلی خوب میشود معلمانی که در ادارات آموزش و پرورش نیز مشغول به خدمت هستند مشمول اجرای این طرح شوند. ما از آقای میرزایی خواستهایم گستره اجرای این طرح، شامل معلمانی که اکنون درحوزه اداری هستند نیز بشود هرچند که میدانیم محدودیت منابع وجود دارد.»
باید به وزیر آموزش و پرورش اجازه داد برنامههای اعلامی خود را اجرایی کند
وی با اشاره به بحثهای مطرح شده درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز گفت:« وزیر فعلی آموزش و پرورش کمتر از دو ماه است که در این وزارتخانه مشغول به کار شده و زمان محدودی است که مسئولیت را به دست گرفته است بنابراین خیلی زود است که بخواهیم درباره عملکرد وی یا استیضاح او نظر بدهیم. باید اجازه داد تا ایشان برنامههای خود را اجرایی کند.»
رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: « طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در وضع کنونی به نفع آموزش و پرورش نیست و از سوی دیگر مجلس به زودی درگیر انتخابات خواهد شد. باید اجازه دهیم تا وزیر فعلی فرصت داشته باشد تا برنامههایی را که در زمان رای اعتماد به مجلس ارایه دادهاند به مراحل اجرایی نزدیک کنند.»
وی گفت: « طرح رتبهبندی معلمان یکی از طرحهایی است که آقای میرزایی در برنامههای اعلامی خود به مجلس مطرح کرد و اکنون توانسته است آن را اجرایی کند و ما نیز بابت این تلاشها از او تشکر میکنیم.»
رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره تاثیر طرح رتبهبندی معلمان در بهبود وضعیت آموزش و افزایش انگیزه معلمان نیز گفت: « معلمان اکنون دریافتی و حقوق پایینی دارند و اگرچه معلمان عاشق تدریس و دانش آموزان هستند اما دغدغهها و نیازهایی دارند که باید با حقوق مناسب بتوانند آنها را تامین کنند.»
وی تاکید کرد: « بهبود سطح حقوق معلمان در افزایش انگیزه و بهبود وضعیت تعلیم و تربیت در کشور بسیار موثر است.»
رضاییکوچی با بیان اینکه در حوزه نوسازی مدارس نیز وزیر فعلی تلاشهای زیادی انجام داده است، گفت: « وزیر آموزش و پرورش توانسته است ۱۰۰ درصد تخصیص اعتبارات عمرانی در حوزه نوسازی مدارس را دریافت کند و این درحالی است که حداکثر تخصیص اعتبارات عمرانی بسیاری از دستگاههای اجرایی زیر ۳۰ درصد است. به همین علت، اینکه آموزش و پرورش موفق شده ۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی را دریافت کند؛ اقدام مهمی است و در همین زمان کوتاه عملکرد قابل قبولی در بسیاری از موضوعهای مرتبط با اموزش و پرورش داشته است.»
وی با تاکید بر ضرورت پشتیبانی و حمایت مجلس از وزیر آموزش و پرورش گفت: » باید به آقای میرزایی فرصت داد تا برنامههای خود را اجرایی کند.»
ارسال دیدگاه