هدف کلی سند تحول بنیادین ،تربیت انسان، تراز جمهوری اسلامی است
مراغه (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 23هدف دارد که مهمترین آن ،تربیت انسان در تراز جمهوری اسلامی است.
![هدف کلی سند تحول بنیادین ،تربیت انسان، تراز جمهوری اسلامی است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZWUwNmQeUjMk/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHHC53vvxY3mQsAIKXaKdntA,,/ZWUwNmQeUjMk.jpg)
عاشور اکرمی صبح دوشنبه در همایش عمومی مدیران مدارس مراغه که در تالار شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد ،سند تحول بنیادین را نقشه جامع دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: مفهوم این سند این است که رسالت و چارچوب آموزش و پرورش از ریشه عوض شده و معلم واقعی ،انقلابی و انسان قانون مند در آن تربیت یابد.
وی با اشاره به اینکه تهیه و تنظیم این سند در 20سال و 800جلسه 2ساعته انجام گرفته است ،افزود : ،تمامی برنامه ها و فعالیت های مجموعه آموزش و پرورش در چارچوب سند تحول بنادین قابلیت اجرایی خواهد داشت.
وی به ویژگی های این سند اشاره و اضافه کرد : ترویج فرهنگ مشارکت جویی و مشارکت پذیری و فرهنگ خلاقیت و نوآوری ،ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق و همچنین ترویج فرهنگ کار تیمی از ویژگی های سند تحول بنیادین آموزش وپرورش می باشد .
اکرمی ادامه داد: اسلامی بودن ،انقلابی بودن ،بومی بودن ،حفظ هویت ملی و همچنین حفظ اصالت ها از اصول این سند تلقی می شود.
وی افزود : الگوی این سند ،الگوی پیشرفت اسلامی است و این پیام باید به نسل جدید ارائه شود .
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این همایش گفت: لازمه تغییر در سیستم کاری ،تغییر در رفتار مدیریتی است.
رضا آسیابی اظهار کرد : حرکت رو به رشد در سازمان ،باید اول ازسیستم خود مدیریت شروع گردد و مدیر به عملکرد مجموعه هم نظارت ،هدایت و کنترل داشته باشد.
وی با بیان اینکه سازمان ها نیازمند تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده هستند ،افزود : در این سازمان ها برای بهبود مشکلات همه تلاش کرده و همه از همدیگر مطالب و تجربه می آموزند.
رییس دستگاه تعلیم و تربیت مراغه ادامه داد: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش است و لذا ایجاد انگیزه و تکریم آن ها ،نقش موثری در افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی خواهد داشت.
ارسال دیدگاه