فرماندار اسلامشهر:ایجادکرسی های آزاد اندیشی هدفمند دانشگاهی با موضوعات روز کشور پویایی جامعه را در بر دارد

اسلامشهر(پانا) - جلسه هم اندیشی تبیین نقش دانشگاه درتحولات سیاسی و اجتماعی جامعه با حضورفرماندار،مشاور امور بانوان و خانواده ،دانشجویان دانشگاه های آزاد،پیام نور،فرهنگیان و مدیران ،مسئولین ارگانهای اجرایی واصحاب رسانه درسالن جلسات فرمانداری اسلامشهربرگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۴۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسلامشهر:ایجادکرسی های آزاد اندیشی هدفمند دانشگاهی با موضوعات روز کشور پویایی جامعه را در بر دارد

دراین نشست مسعودمرسلپور فرمانداراسلامشهر در سخنانی با گرامیداشت شانزدهم آذر روز دانشجو و توجه خاص به مطالبات دانشجویان از سوی مسئولین شهرستان اظهار داشت:در شرایط کنونی همگان وظیفه داریم درراستای آماده سازی و کمک به حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات دوم اسفند 98 تلاش کنیم.

او درادامه افزود:دانشجوی ما در دانشگاه دو کارکرد دارد که مرحله اول حوزه درس و بحث در محیط دانشگاه میباشد و رویکرد دوم نیزخصوصا"در رشته علوم انسانی است که آگاه سازی مردم یکی ازموارد خاص و مهم در این رشته میباشد که حتی درجمع خانوادگی هم میتوانند با بیان دیگاه و نظرات خود موضوعات را مدیریت و به مسیر اصلی هدایت کنند.

مرسلپور به ارتباط با دانشگاه‌های منطقه و دانشجویان در اسلامشهر اشاره نمود و گفت:در موضوعات مهم از جمله محیط زیست،مواد مخدر ،آسیب‌های اجتماعی و...با اجرای کارگروه مشترک میتوانیم موثر باشیم و انتظار خود را از دانشگاه و دست اندرکاران فرهنگی مانند اداره ارشاددرارتباط قوی دانست.

نماینده عالی دولت درشهرستان اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود با تببین شرایط جهانی اذعان داشت:آمریکایی‌ها از ما امتیازات مغایربا اصول سیاست خارجی کشور،آرمانهای امام راحل و منویات رهبری درراستای اهداف اصلی انقلاب که همانااستقلال ،آزادی و جمهوری اسلامی است را میخواهند و ماهم نمیتوانیم به شرایط قبل از انقلاب اسلامی باز گردیم.

او اذعان داشت:ذائقه ما ایرانیها با دنیا تفاوت دارد و آمریکاییها در مقابل ما مقاومت منفی میکنند و در حوزه اقتصاددر تلاش بودند وضعیت ونزوئلا را در اینجا پیاده کنند و هنوز نمیدانند مردم ایران با تمامی نظامهای جهان قابل مقایسه نیستند و باوجود تحریم‌های غیر منصفانه و ظالمانه که در موردی کارگران ساختمانی و دارو هم تحریم میشوند ما مقاوم و پایدار ایستاده ایم.

مرسلپور خاطر نشان کرد:دوران کدخدا منشی در دنیا از بین رفته و اکنون دوران احترام متقابل است و افزود،دراین شرایط حوزه دانشگاه رسالت بزرگی دارد و نقد دانشجو میبایست منصفانه و به نفع مردم باشد و ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی هدفمندبا موضوعات روز کشور پویایی جامعه را در بر دارد.

فرماندار اسلامشهر بیان داشت:جامعه ما در این دوره به دلایل شرایط خاص معیشتی نیاز به امیددارد و حضور دانشجو دراین حالت از نقش بسزایی برخوردار است وباید تلاش کرد که شکاف نسل چهارم و مراکز فرهنگی برداشته شود و البته مطالبات منصفانه دانشجویان میبایست در سرفصل کاری همه مسئولین کشور قرار گیرد .

دراین برنامه دانشجویان حاضردرجلسه ومسئولین دانشگاه‌های شهرستان اسلامشهرنظرات ودیدگاه‌های خودرادررابطه بامواردی از جمله،اجرای کرسی‌های آزاداندیشی،رسیدگی به فضای فیزیکی دانشگاه پیام نوراسلامشهر،ارتباط دانشجویان رشته‌های خاص مانند حقوق با مسئولین دادگستری پرداختند.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار