اجرای زیرنظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش واگذار شد
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در ابلاغی اجرای برنامههای زیرنظام پژوهش و ارزشیابی را به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش واگذار کرد و فرهاد کریمی، رئیس پژوهشگاه را به عنوان رئیس کارگروه اجرای برنامههای این زیرنظام منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، زیرنظامها، بخشهای اساسی نظام آموزش و پرورش در راستای پشتیبانی از جریان تربیت، انجام رسالت نظام آموزش و پرورش و کمک به تحقق اهداف و کارکردهای آن است؛ عملکرد این زیرنظامها تمام مؤلفههای این نظام را تحت تأثیر خود قرار میدهند؛ به عبارت دیگر این زیرنظامها، به منزله وجوه مختلف پشتیبانی نظام تعلیم و تربیت هستند که به طور پیوسته در تعامل و تبادل با یکدیگر قرار دارند.
زیرنظامهای مدیریت و راهبری تربیتی، برنامهدرسی، تربیت معلم و تأمین منابع انسانی، تأمین و تخصیص منابع مالی، تأمین فضا و تجهیزات و فناوری و پژوهش و ارزشیابی در حقیقت ارکان اجرای مناسب، متوازن و پویای سند تحول بنیادین به شمار میروند.
وزیر آموزش و پرورش اخیرا در ابلاغی خطاب به فرهاد کریمی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با انتصاب او به عنوان رئیس کارگروه اجرایی برنامههای زیرنظام پژوهش و ارزشیابی و در راستای تحقق اهداف و کارکردهای اساسی و پشتیبان جریان تعلیم و تربیت در وزارت آموزش و پرورش از ستاد تا صف خواستار استفاده بهینه از مشارکت اساتید، اعضای هیأت علمی، کارشناسان، پژوهشگران و صاحبنظران درون و برون سازمانی شد.
در این ابلاغیه لزوم تعهد به مبانی نظری و حفظ پیوستگی با ارکان و اهداف سند تحول و نیز توسعه و تعمیق ارتباطات نظاممند با سایر زیرنظامها و نیز به منظور تمهید زیرساختهای مورد نیاز برای دستیابی به مدرسهای در تراز سند تحول بنیادین، ساحتهای متوازن تربیتی و پویا و جویای حیات طیبه و نظارت بر فرایند تسری و عملیاتی شدن اهداف و برنامههای این زیرنظام در تمام بخشهای آموزش و پرورش مورد نظر و مطالبه قرار گرفته است.
ارسال دیدگاه