آموزش و پرورش بهترین و مناسب ترین بستر توسعه فرهنگ پژوهش است

سنندج(پانا)- معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در آئین نمادین زنگ پژوهش در سنندج گفت: آموزش و پرورش بهترین و مناسب ترین بستر توسعه فرهنگ پژوهش است.

کد مطلب: ۹۷۴۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش بهترین و مناسب ترین بستر توسعه فرهنگ پژوهش است

طالب محمدی معاون پژوهش ،برنامه ریزی ونیروی انسانی آموزش وپرورش کردستان ، صبح امروز و در آئین نمادیبن زنگ پژوهش که در دبیرستان دکتر علی اصغر فانی ناحیه دو سنندج برگزار شد؛ با بیان اینکه پژوهش به این معنی است که انسان هر کاری را بی دلیل قبول نکند؛ گفت: پژوهش یعنی پی بردن به حقیقت با مطالعه، پرس و جو و بررسی و سپس انجام دادن کار به نحو احسن.

وی با بیان اینکه در سوره مبارکه الإسراء آیه ۳۶ وَلا تَقفُ ما لَیسَ لَکَ بِهِ عِلمٌ به اهمیت پژوهش و تحقیق اشاره شده است؛ خاطرنشان کرد: انسان باید قبل از انجام کاری دلیل انجام آن را بداند و در نهایت کار را به درستی به پایان برساند.

محمدی از آموزش و پرورش به عنوان بهترین خاستگاه و بستر برای توسعه فرهنگ پژوهش نام برد و اظهار داشت: آموزش و پرورش دارای گستردگی زیادی است که شامل همه افراد جامعه بوده و خاستگاه و منشا پژوهش نیز از آموزش و پرورش شروع می شود.

وی دوران تحصیل دانش آموزان در مدارس را بهترین زمان برای تحقیق و پژوهش دانست و گفت: آموزش و پرورش مهم، حساس و پیچیده است و پژوهش یعنی اینکه انسان بدون تفکر کاری را انجام ندهد و آموزش و پرورش نیز بهترین بستر انجام کارهای ارزشمند است.

محمدی با اشاره به اینکه هر ساله در آذر ماه هفته ای به نام هفته پژوهش نامگذاری شده است؛ گفت: روز 25 آذر ماه هر ساله به نام روز ملی پژوهش نام گذاری شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: امروز زنگ نمادین هفته پژوهش به صورت نمادین استانی در این آموزشگاه نواخته می شود و همزمان مراسم زنگ پژوهش نیز در تمامی مدارس شهرستان ها و مناطق تابعه استان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار