کمیته شهرستانی طرح ملی کاج در ابرکوه تشکیل شد

یزد(پانا) -نشست اجرایی نمودن فاز دوم روند اجرایی طرح پایش برنامه ملی استقرار مداخلات پیشگیری از اعتیاد با حضور رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان ادارات فرمانداری،تأمین اجتماعی، بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان در محل اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی ابرکوه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۳۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
کمیته شهرستانی طرح ملی کاج در ابرکوه تشکیل شد

ناصر زارع ضمن اشاره به نام گذاری دهم آذر ماه مصادف با یکم دسامبر با نام روز جهانی ایدز گفت: با توجه به دامنه وسیع تبعات شیوع سوء مصرف موادمخدر در محیط‌های کارگری و تاثیر آن بر انسجام خانواده‌ها و چرخه تولید و اقتصاد کشور و از آنجا که پیشگیری، کم‌هزینه‌ترین و موثرترین اقدام در راستای ممانعت از گرایش افراد به موادمخدر است، دولت، پرداختن به این موضوع را جزء برنامه‌های اساسی خود قرار داد .

رئیس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماع ابرکوه افزود: مقابله با آسیب های اجتماعی در محدوده کار و تولید از وظایف اولویت دار اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی است که از طریق برنامه های ارتقای سلامت در محیط کار عملیاتی خواهد شد و طرح کاج نیز ویژه بنگاه های اقتصادی بالای 50 نفر در نظر گرفته شده است .

این مقام مسئول ادامه داد: این طرح با هدف افزایش بهره‌وری نیروی کار، کمک به افزایش مهارت و دانش‌ِعمومی کارگران در اصول و فنون پیشگیری از اعتیاد در محیط کار، جلوگیری از ایجاد درگیری و برخوردهای مخرب با افزایش مهارت‌های مدیریت هیجان، جلوگیری از افزایش و کنترل حوادث ناشی از کار، تقویت روحیه همدلی و نیز جلوگیری از هدررفت منابع، اجرا می‌شود .

زارع با تأکید در اجرای طرح کاج، ارتقای سلامت کارگران و بالطبع ارتقای سطح سلامت در جامعه را مهم دانست و گفت: کارگران، نیروهای مولد جامعه بوده و در شرایطی که توسعه همه جانبه اولویت کشور است، تامین سلامت آنها ضرورت دو چندان پیدا می‌کند .

در ادامه این جلسه کارشناس اجتماعی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی در خصوص طرح ملی کاج ارائه داد و گفت: در اجرای برنامه ملی کاج سه بسته خدمتی به جامعه کارگران ارائه می شود که هدف نهایی این بسته ها افزایش آگاهی جامعه کار و تولید از خطرات و پیامدهای مصرف مواد و همچنین فرهنگ سازی برای ارتقای سبک زندگی سالم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار