استاندار خوزستان :اجرای طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل با جدیت دنبال می شود

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: اجرای طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل راهکاری برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است و با جدیت دنبال می شود.

کد مطلب: ۹۷۲۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خوزستان :اجرای طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل با جدیت دنبال می شود

غلامرضا شریعتی صبح امروز در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به اینکه طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل برای سومین سال است که در استان خوزستان اجرایی می شود، گفت: در پروژه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل تا کنون حدود 5 هزار و 600 دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند که هزینه های تحصیل آنها نیز پرداخت می شود.

او اضافه کرد: اجرای این پروژه راهکاری برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است و امسال نیز 2 هزار و 165 کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شدند که فرآیند تحصیل خود را در سال تحصیلی جاری ادامه می دهند و جشن بازگشت آنان به تحصیل نیز به زودی برگزار می شود.

شریعتی در عین حال با تاکید بر لزوم ارائه آموزش های مهارتی به دانش آموزان گفت: سیاست های آموزش و پرورش در استان خوزستان باید از حوزه آموزش های نظری به آموزش های مهارتی در شاخه های کاردانش و فنی حرفه ای تغییر پیدا کند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مهارت آموزی در دانش آموزان سبب می شود که آنان در آینده بتوانند به شغل مناسبی دست پیدا کنند، گفت: استان خوزستان دارای پتانسیل ها و ظرفیت های زیادی در حوزه صنعت و کشاورزی است و دانش آموزان با مهارت آموزی در این حوزه ها از دانش لازم برای ورود به بازار کار و فعالیت در بخش های صنعت و کشاورزی برخوردار می شوند.

استاندار خوزستان آموزش و پرورش را محور توسعه در استان خوزستان دانست و بیان کرد: توجه به تعلیم و تربیت از اولویت ها و سیاست های اصلی ما در استان خوزستان است و این رویکرد در آینده نیز دنبال می شود.

شریعتی توجه به پیش دبستانی را از ضرورت های تعلیم و تربیت در استان خوزستان عنوان کرد ویاداورشد: در حال حاضر کلاس های پیش دبستانی در دورترین مناطق استان خوزستان برقرار است و توسعه آموزش های پیش دبستانی همچنان در استان دنبال می شود.

استاندار خوزستان همچنین گفت: در سال 95، 300 کلاس درس در استان افتتاح شد و به بهره برداری رسید که این رقم در سال 98 به یک هزار کلاس درس افزایش پیدا کرد. همچنین در مناطق سیل زده و زلزله زده نیز تعمیر و تجهیز کلاس های آسیب دیده انجام شده است که امیدواریم در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری شاهد رشد شاخص ها در آموزش و پرورش خوزستان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار