نشست کانون حرکات اصلاحی و ساختار قامتی درمنطقه19 تهران

تهران (پانا) - جهت بررسی و غربالگری ناهنجاری‌های اسکلتی بدن، نشست کانون حرکات اصلاحی و ساختارقامتی دانش آموزان ، صبح امروز شنبه 9 آذر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۲۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نشست کانون حرکات اصلاحی و ساختار قامتی درمنطقه19 تهران

مهدی شاملو، معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه19 تهران در گفتگو با خبرنگار پانا ضمن تقدیر و تشکر از حمایتهای مدیریت محترم منطقه و معاونت محترم پشتیبانی که در افتتاح مرکز کانون حرکات اصلاحی و ساختار قامتی کمک شایانی داشته اند، با اشاره به اینکه برخی از افراد دچار ناهنجاری اسکلتی و قامتی هستند، گفت: مشکلات ساختار قامتی به واسطه سبک زندگی اشتباه، کم تحرکی، تغذیه نامناسب و دیگر عادات غلط در بین دانش آموزان شیوع دارد.

وی با بیان اینکه این کانون یکی از مراکز تشخیص و اصلاح ناهنجاری‌های اسکلتی در جنوب شهر تهران منطقه19 خواهد بود، افزود: کانون‌های شناسایی ناهنجاری‌های قامتی و اسکلتی برای مراجعه دانش‌آموزانی است که به تشخیص مربی تربیت‌بدنی دارای ناهنجاری‌هایی همچون سر به جلو، گردن کج، شانه افتاده و نامتقارن، پشت گرد، کمر صاف، زانوی پرانتزی و کف پای صاف هستند.

همچنین نعمتی، کارشناس مسئول تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش منطقه19 تهران با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات پس از آموزش و حرکات اصلاحی در این کانون‌ها حل می‌شود و اگر چنانچه مشکل در این کانون ها هم به طور کامل حل نشود ، دانش‌آموز به کلینیک‌های تخصصی معرفی می شوند.

وی افزود: نحوه کار این مجموعه به این شکل است که مربیان و متخصصین ما به ترتیب پایه به پایه به مدارس سر می زنند و در یک غربالگری اولیه دانش آموزانی که به ظاهر مشکل دارند را شناسایی کرده و در مراحل بعد با معاینه تخصصی تر در این کانون مشکل اصلی فرد را می یابند.

گفتنی است جلسه کانون حرکات اصلاحی و ساختار قامتی آموزش و پرورش منطقه19 تهران با حضور مهدی شاملو معاونت پرورشی و تربیت بدنی و رضا کامیاب معاونت توسعه مدیریت و کارشناسان تربیت بدنی منطقه تشکیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار