نشست فصلی مشاورین مدارس منطقه ۱۹ تهران

تهران(پانا) - حنیف نیا در نشست فصلی مشاورین مدارس منطقه ۱۹ توسعه حرفه ای را رویکردی آینده گرا به یادگیری معلمین و مدیران بیان کرد.

کد مطلب: ۹۷۱۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
نشست فصلی مشاورین مدارس منطقه 19 تهران

نشست فصلی مشاورین مدارس منطقه ۱۹ با حضور حنیف نیا مدیر منطقه برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ در این نشست ضمن تجلیل از زحمات مشاورین مدارس در راستای ایفای نقش تربیتی و هدایتی دانش آموزان و نیز اهمیت ذاتی حضور مشاورین در مدارس به ویژه در مقطع متوسطه اول بروز و ظهور آسیب های اجتماعی نوپدید را مهمترین عامل تهدید برای سلامت دانش آموزان دانست و گفت: بر این اساس برای درک صحیح و درمان این نوع از چالش ها که با افزایش انتظارات از نظام آموزشی برای ارائه نسخه شفابخش بر این پدیده ها نیز همراه است، مدارس ما باید با رویکردی آینده گرا و پژوهش محور به توسعه ی حرفه ای خود و عوامل خویش اهتمام بخشند.

حنیف نیا افزود: افزایش انتظارات از نظام آموزشی از سویی وکثرت ماموریت های مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله، امروزه نظام آموزشی و تصمیم سازان امر را به این باور رسانده که مدارس آینده ما با تفاوت هایی مافوق تصور از امروز خواهند بود چطور که مدارس امروز ما متفاوت از مدرارس دیروز هستند و این امر نیاز به مدیران و معلمینی متفاوت از امروز را به ضرورتی انکار ناپذیر تبدیل نموده است.

وی گفت: توسعه حرفه ای طیف گسترده ای از فعالیت ها است که هدف آن کمک به یادگیری مدیران و معلمینی است که آموزش های اولیه را به پایان رسانده اند و به معنای توصیف حرکت رو به جلوی مدیران و معلمین در حوزه دانش ،نگرش، توانایی ، مهارت ونیز در شخصیت است.

حنیف نیا افزود: فرایند اندوختن دانش حرفه ای ، مهارت و شایستگی های شخصی، معلمین و مدیران را به تطابق مستمر با سیستم آموزشی قادر می سازد بنابراین رویکردی آینده گرا به یادگیری معلمین و مدیران دارد و ناظر به افزایش توانمندی آنان درحال و آینده خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار