پنجمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)- پنجمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس استان کردستان برگزار شدصبح امروز و با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل و معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، آئین نمادین پنجمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس در هنرستان نواندیش بهاران سنندج برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
پنجمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس استان کردستان برگزار شد

محمدرضا سورسوری رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با بیان اینکه 22 لغایت 28 آبان ماه 97 به نام هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی نام گذاری شده است؛ گفت: هدف از برگزاری ویژه برنامه های این هفته، جریان سازی فرهنگی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای پر خطر و اصلاح نگرش های رایج کودکان و نوجوانان در زمینه رفتارهای پر خطر است.

سورسوری پیام هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی را « هر ایرانی یک یاریگر زندگی در برابر اعتیاد و آسیب های اجتماعی» عنوان کرد و تلاش در زمینه مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را بسیار مهم و ارزشمند دانست.

وی با تاکید بر اینکه هر کدام از دانش آموزان در مدارس، خانه و جامعه باید یک « یاریگر زندگی» باشند؛ تصریح کرد: متاسفانه امروزه آسیب های اجتماعی و معضلی به نام اعتیاد به عنوان ریشه تمام مشکلات سیل آسا جوانان را در معرض خطر قرار داده و باید یاریگران زندگی همچون چتری در برابر این آسیب ها عمل کنند.

سورسوری از دانش آموزان خواست با شناخت عوامل مخاطره آمیز و کسب آگاهی در زمینه آسیب های اجتماعی، در گروه انتخاب دوستان خود دقت نموده و همواره نیز توانایی گفتن کلمه « نه » را در خود تقویت کنند.

وی فضای مجازی و استفاده نادرست از تکنولوژی فناوری و ارتباطات را یکی دیگر از معضلات مهم دانست و گفت: اگر دانش آموزان در این مقوله غفلت کرده و با ناآگاهی وارد این عرصه شوند مشکلاتی برای آنان پیش خواهد آمد.

گرایش به معنویات، روی آوردن به برنامه های فرهنگی و هنری، ورزش کردن و ... از دیگر توصیه های مهم رئیس اداره پیشگیری در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل به دانش آموزان بود .

همچنین علی قادری معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز در ابتدای این مراسم موضوع آسیب های اجتماعی را یکی از مقوله های مهم دانست و گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز چند راهکار در همین زمینه ارائه شده است .

قادری کانون گرم خانواده ها و همچنین مدرسه را مأمن و پناهگاه دانش آموزان دانست و خطاب به آنان گفت: اگر برای هرکدام از شما مشکلی به وجود آمد باید در درجه اول خانواده و سپس آموزشگاه را از وجود این مشکل مطلع نمایید.

وی در ادامه به نقش رسانه ها و فضای مجازی و تاثیر آن بر زندگی امروز دانش آموزان پرداخت و تاکید کرد: دانش آموزان باید با ارتقای سواد رسانه ای، خود را در برابر آسیب های آن مصون نگه دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار