۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در مازندران فعال است

تماس ۵۶ هزار و ۷۵ تماس با اورژانس اجتماعی در شش ماه

ساری (پانا) - سرپرست بهزیستی مازندران اعلام کرد که ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان به افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی خدمات ارائه می‌کنند.

کد مطلب: ۹۷۱۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
18 مرکز اورژانس اجتماعی در مازندران فعال است

جمال باقری در تعریف «اورژانس اجتماعی» گفت: «مراکز اورژانس اجتماعی بـا هـدف ارائـه خـدمات تخصصی و فوریِ لازم به افراد در معرض آسیب و آسـیب‌دیـدگان اجتمـاعی برای جلوگیری از آن یا انحراف مجدد آنان فعالیت می‌کنند.»

او مرکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳)، خدمات سیار و پایگاه خدمات اجتماعی را چهار محور اصلی فعالیت اورژانس اجتماعی برشمرد.

خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳) به صورت شبانه‌روزی به گروه‌های هدف خدمات ارائه می‌دهد.

سرپرست بهزیستی مازندران در خصوص خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳) گفت: «خط تلفن اورژانس اجتماعی یک خط تلفن ۳ رقمی است که به صورت شبانه‌روزی به گروه‌های هدف با اولویت دادن به موارد کودک‌آزاری، همسر‌آزاری و خودکشی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خدمات تخصصی ارائه می‌کند.»

باقری ارتقاء سطح دانش و آگاهی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی پیرامون مسائل و مشکلات اجتماعی و کمک به درک موقعیت خوددر شرایط بحرانی را از اهداف تخصصی اورژانس اجتماعی عنوان کرد و افزود: «انجام مداخلات روانی-اجتماعی قبل از مداخلات قضایی-انتظامی، کمک به قضازدایی و پیشگیری از جرم، شناسایی آسیبهای اجتماعی شایع و در حـال شـیوع و یـا نوپدیـد و بازپدید، شناسایی کانون‌ها و مناطق آسیب‌زای اجتماعی و ارائـه خـدمات تخصصـی و بـه موقـع بـه افـراد در معـرض آسـیب و آسیب‌دیدگان اجتماعی از دیگر اهداف آن است.»

او با اعلام اینکه ۱۸ مرکز در سراسر استان خدمات ارائه می‌دهند، به تعداد افراد پذیرش شده در ۶ ماه نخست سال جاری اشاره کرد: «از این دو هزار و ۷۶۱ نفر در مراکز مداخله در بحران، سی هزار و ۸۵۳ نفر توسط تیم خدمات سیار، ۵۶ هزار و ۷۵ تماس با خط تلفنی ۱۲۳ و یک هزار و ۵۸۹ نفر در پایگاه های خدمات اجتماعی خدمات دریافت کردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار