در نشست جشنواره ملی رسانههای دیجیتال رضوی مطرح شد
از ظرفیت اینستاگرام برای معرفی سبک زندگی ایرانی اسلامی استفاده کنیم
تهران (پانا) - نشست خبری هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی صبح امروز یک شنبه ۳ آذر ماه ۹۸ با حضور محمدصادق افراسیابی معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد.
افراسیابی معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغاز به بیان جزئیات برگزاری جشنواره پرداخت که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی امام رضا برگزار میشود.
وی با ذکر این مطلب که باید یک هدف کمی برای این جشنواره تعیین شود گفت: «اگر آثار انتشار یافته از یکم آذرماه ۱۳۹۸ تا یکم آذرماه ۱۳۹۹ به ۱۰ برابر رسید، معنیاش این است که توانسته ایم در این موضوع توفیق به دست آوریم.»
اسماعیلی مدیرکل ارشاد قزوین و دبیر هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی با اشاره به ظرفیتی که فضای ارتباطی فعلی برای گسترش ارتباط در سراسر دنیا در اختیار ما میگذارد به اهمیت استفاده مناسب از این ظرفیت اشاره کرد و گفت: «همه ما باید عزم جدی برای نهایت بهره برداری از این امکان برای مطرح کردن تفکرات و شیوه زندگی خود داشته باشیم، لذا تولید محتوا اهمیت بالایی دارد و باید نگاهی فعالانه به این بخش داشته باشیم. جشنواره رسانههای دیجیتال رضوی با هدف تولید محتوا در اشاعه فرهنگ رضوی، تجلیل از تولیدکنندگان آثار فاخر در این زمینه و تولید محتوا با رویکرد ایرانی اسلامی برگزار میشود.»
وی درباره منابع و موضوعات آثار شرکت کننده در این جشنواره گفت: «شرکتکنندگان در این جشنواره میتوانند آثار خود را با بهرهگیری از قرآن، احادیث به ویژه امام رضا، آراء و آثار صاحب نظران، هنرمندان و نویسندگان با هدف ترویج ارزشهای اخلاقی، ارزشهای اجتماعی، ارزشهای حاکمیتی و زیارت امام رضا تولید کنند. آثار تولیدی در قالب ویدئو، عکس، پوستر، موشن گرافی و اینفوگرافی تولید و منتشر میشوند. این آثار علاوه بر صفحات شخصی شرکت کننده باید در یکی از ۸ اپلیکیشن روبیکا، چارخونه، آخرین خبر، آپارات، تماشا، نماشا، پروفایل و اینستاگرام بارگذاری شوند.»
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین درباره شرایط شرکت در رقابتها گفت: «شرکت کنندگان ضمن انتشار اثر خود در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های نامبرده باید در سایت جشنواره ثبت نام کنند. مهلت شرکت در جشنواره تا اول بهمن ماه سال جاری است و اختتامیه جشنواره هم روز میلاد حضرت فاطمه زهرا ۲۶ بهمن ماه در استان قزوین برگزار خواهد شد.»
افراسیابی با اشاره به ظرفیت اینستاگرام به عنوان یک شبکه تاثیرگذار دنیا برای گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی و اختصاصا فرهنگ رضوی گفت: «اینستاگرام رسانه پرمخاطب است که باید از ظرفیت آن استفاده کنیم تا سبک زندگی ایرانی اسلامی را به دنیا معرفی کنیم. البته رسانه هایی مثل اینستاگرام و توییتر هم برخی محتواهای منتشر شده از طرف ما را سانسور میکنند اما ما نباید موضع سلبی داشته باشیم بلکه باید با رویکرد ایجابی و تولید محتوای لازم از این ظرفیت به نفع ترویج اخلاق رضوی و سبک زندگی اسلامی- ایرانی بهره برداری کنیم و اگر تاکنون چنین نشده است، به دلیل تولید نشدن محتوای مناسب است.»
وی افزود: «به دلیل تاثیرگذاری این شبکه اجتماعی ما تمایل داریم آثاری که در حوزه محتوای رضوی تولید میشوند، ضمن بارگزاری در شبکههای اجتماعی داخلی یعنی پروفایل، روبیکا، چارخانه، آپارات، آخرین خبر، نماسا، تماشا و خبر فوری، در اینستاگرام نیز بارگزاری شود.»
در پایان این نشست از پوستر جشنواره هفتم رونمایی شد.
ارسال دیدگاه