جلسه آموزش تخصصی رهیارهای باشگاه کارآفرینان نوجوان برگزار شد

یزد(پانا) - نشست آموزشی تخصصی رهیارهای باشگاه کارآفرینان نوجوان با حضور معاون دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از منتور های استانی و مربیان کارآفرینی اداره کل فنی حرفه ای در استان یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۰۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد

محمد حسین ریاحی ضمن گرامیداشت هفته جهانی کارآفرینی، این هفته را بزرگترین رویداد هماهنگ برای ترویج و ترفیع کارآفرینی در جهان دانست و افزود: اکنون در عرصه جهانی افراد خلاق، نوآور و مبتکر که به عنوان کارآفرینان شناخته می شوند منشا تحولات بزرگی در زمینه صنعتی، تولیدی و خدماتی هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد توسعه و ترویج فرهنگی کارآفرینان را یکی از رسالت های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد و گفت: دنیای آینده دنیای پیچیده اطلاعات وتکنولوژیست و ورود به آن نیازمند افرادی توانمند وخلاق می باشد.

وی یکی از مواردی که می تواند به شناسایی افراد خلاق کمک کند را ایجاد کلاسهای آموزش کارآفرینی و ایده پردازی در سطح تحصیلی متوسطه دانست و اظهار کرد: با این کار می توان صاحبان ایده را شناسایی و حمایت کرد تا در آینده بعنوان یک کارآفرین سهمی از اقتصاد کشور را بهبود دهند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آموزش یک فرآیند است که خروجی آن باید منجر به یادگیری شود گفت: نظام آموزشی باید بیشترین توجه را به رفتارهای کارآفرینانه داشته باشد و بر روی مهارت های اکتسابی افراد توجه بیشتری کند تا محصول نظام آموزشی، بتواند در محیط واقعی کار باعث تولید سرمایه، ثروت و ارزش آفرینی شود.

در ادامه استاد مربی کارآفرینی مرکز تربیت بدنی و پژوهش های صنعتی آموزش فنی حرفه ای کشورگفت: مسئولیت منتور نشان دادن راه‌حل نیست بلکه راه رسیدن به راه‌حل است و آموزش رهیارها پیش از آغاز کمپ با هدف یادگیری شش مهارت اصلی یک رهیار خوب امکان پذیر است.

مهدوی گفت: تقویت نگرش کارآفرینانه در نوجوانان، افزایش خلاقیت و نوآوری، عزت نفس و میل به موفقیت یکی از اهداف مهم باشگاه کارآفرینان نوجوان می باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار