امور پرورشی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است

زنجان(پانا) - گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق ۱۴ گانه استان زنجان با حضور روسا و نمایندگان برخی از ادارات در سالن شهید تجلی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۰۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
امور پرورشی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است

در این گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در مورد برنامه‌های مختلف پرورشی پرداختند و همچنین از فعالیت‌های مناطق خود گزارش‌هایی ارائه کردند.

آن‌ها همچنین به بیان مشکلات پیش رو در حوزه پرورشی پرداختند .اکثر معاونین از مشکلات مشابهی که موانع پیشبرد اهداف در این حوزه هستند سخن به میان آوردند که در این بین مشکل کمبود نیرو از بقیه پررنگ تر به نظر میرسید.

در ادامه کارشناسان حوزه پرورشی و مشاوره اداره کل به بیان گزارش و توضیح برنامه ها پرداختند که در این بین می توان به بیانات آقای نیکخواه رییس اداره مشاوره اشاره کرد که توضیحاتی در باره طرح های مختلف من جمله طرح سلامت روان-رفتاری ارائه کردند و گفتند:« تحلیل نتایج این آزمون می تواند کمک شایانی به شناخت نقشه خطر پذیری مناطق مختلف بنماید و همچنین می توان از نتایج این طرح برای کمک به مشاوران برای هدایت بهتر و موثر تر دانش‌آموزان استفاده کرد.»

در پایان آقای گنجخانلو معاون پرورشی اداره کل به سوالات همکاران در حوزه‌های مختلف پاسخ دادند و به اهمیت فعالیت‌های حوزه پرورشی اشاره کردند و گفتند:« امور پرورشی یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش است و آموزش و سوادآموزی بدون یادگیری امور اخلاقی و تربیتی محصولی شایسته نخواهد داشت.»

وی در ادامه افزود:« ارکان و سازمان‌های مختلفی شرکای ما در امر تعلیم و تربیت هستند و باید با آن‌ها تعامل موثر داشته باشیم ولی این امر را باید در نظر داشت که هیچ نهادی نباید بدون هماهنگی با آموزش و پرورش برنامه‌هایش را در مدارس اجرا کند.»

معاون پرورشی اداره کل به اهمیت حفظ نیرو در حوزه پرورشی پرداخت و گفت:« علی رغم کمبود نیرو در حوزه پرورشی برخی از نیروهایمان در بخش‌های دیگر آموزش و پرورش مشغول خدمت هستند و ما نباید به آسانی نیروهای خود را از دست بدهیم.»

گنجخانلو با اشاره به اهمیت شوراهای دانش‌آموزی تصریح کرد:« یکی از راه‌های تقویت شوراهای دانش‌آموزی ،نوجه به انجمن‌های دانش‌آموزی است . به دلیل تنوع زیاد این انجمن‌ها می توان دانش‌آموزان را به تناسب توانایی ها و علایق آنها به یکی از این انجمن ها هدایت کرد و از آن‌ها در پیشبرد اهداف مدرسه استفاده کرد و به توانایی های مختلف دانش‌آموزان افزود.»

در پایان وی از معاونین خواست که با استفاده از نرم افزارهای ایرانی در شبکه های مجازی با یکدیگر ارتباط مفید و سازنده داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار