معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

شرکت بیش از 80 درصد دانش آموزان دوره ابتدایی استان در طرح فلوراید تراپی

سنندج(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از شرکت بیش از 80 درصد دانش آموزان دوره ابتدایی استان در مرحله اول طرح فلوراید تراپی دندان خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۸۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
شرکت بیش از 80 درصد دانش آموزان دوره ابتدایی استان در طرح فلوراید تراپی

افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش کردستان ، با اعلام این خبر گفت: امسال ششمین سالی است که دانش آموزان ۶ تا ۱۲ سال استان در طرح بهداشت دهان و دندان شرکت می‌کنند.

خوش گوار با بیان اینکه طرح فلوراید تراپی دندان دانش آموزان دوره ابتدایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در نیمه دوم مهر ماه سال جاری آغاز و تا پایان بیستم آبان ماه ادامه داشت؛ گفت: در مرحله اول بیش از 125 هزار دانش آموز استان تحت پوشش طرح قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: طرح فلوراید تراپی دندان دانش آموزان با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندانهای کودکان و پایین آمدن شاخصDMFT در مدارس اجرا می شود.

خوش گوار در توضیح این طرح درمدارس گفت: وارنیش فلوراید، مقاومت دندان را نسبت به پوسیدگی افزایش می دهد و امروز برای ارتقای سلامت در بسیاری از کشورهای جهان استفاده می شود.

به گفته کارشناسان در حالی که تصور می‌شود بروز پوسیدگی دندان با افزایش سن امری طبیعی است اما با «فلوراید» می‌توان از پوسیدگی دندان ها تا 40 درصد جلوگیری کرد. فلوراید در استخوان ها و دندان های در حال رشد کودکان جمع می‌شود و مینای دندان آنها را قبل از پیدایش مقاوم می‌کند .

درفلوراید ‌تراپی، فلوراید با مواد معدنی مینای دندان ترکیب می‌شود و دندان را در مقابل اسید تولید شده توسط میکروارگانیسم های پلاک میکروبی دهان مقاوم می‌سازد .

اثربخشی «وارنیش» البته منوط است به زمان کافی برای تماس با دندان و به همین دلیل توصیه می گردد که دو تا چهار ساعت پس از استفاده از این ماده باید از خوردن و آشامیدن پرهیز شود. از وارنیش می‌توان حداقل دو بار در سال و زیر نظر دندانپزشک استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار