مجری و تهیه کننده پرس تی وی: باید چراغی روشن کرد که بیننده برون مرزی، ایران را بدون فیلترببینند

تهران (پانا) - گزارشگر برنامه «ایران» شبکه پرس تی وی با عنوان اینکه این برنامه سعی کرده نقاط تاریکی از ایران را که رسانه های غربی اجازه دیده شدن آن را نداده اند، آشکار سازد، از چم و خم کار یک خبرنگار در رسانه های برون مرزی گفت.

کد مطلب: ۹۶۸۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مجری و تهیه کننده  پرس تی وی:  باید چراغی روشن کرد که بیننده  برون مرزی، ایران را  بدون فیلترببینند

هدی لزگی گزارشگر برنامه «ایران» شبکه پرس تی وی درباره ماهیت ساخت برنامه با موضوع ایران برای مخاطب برون مرزی، گفت: «برای بیننده خارجی جذابیت دارد که ایران را به لحاظ تاریخی، فرهنگی و هنری بشناسد، ما در این برنامه سعی کرده‌ایم که این قابلیت ها را به دنیا معرفی کنیم. بسیاری از مخاطبان برون مرزی، ایران را آنگونه که شایسته است، نمی‌شناسند و تحت تاثیر اخبار و تبلیغات منفی، اطلاعات ناقصی راجع به کشورمان دارند. ما سعی داریم که در این برنامه بیننده‌ها را از زوایای مختلف با ایران آشنا کنیم و قابلیت‌های کشور را به لحاظ هنر، موقعیت‌های دیدنی و تاریخی بشناسانیم. ما سعی می‌کنیم نوری بیندازیم و چراغی روشن کنیم و مبارزه کنیم با پیام‌هایی که سعی دارند ایران را ایزوله کنند و در تاریکی نگه دارند، ما باید سعی کنیم که در تک تک این برنامه ها چراغی را روشن کنیم که بیننده ها بدون فیلتر ایران را ببینند.»

وی موضوعاتی که این برنامه به آن می‌پردازد را گسترده و متنوع دانست و گفت: «هر آن چیزی که یک توریست می‌تواند برایش جذابیت داشته باشد توسط عوامل این برنامه مورد توجه قرار می‌گیرد، حالا می تواند اماکن تاریخی، طبیعت بکر ایران، روستاها، شهرهای دیدنی یا طبیعت زیبایی که دارند یا می‌تواند هنر خاصی مثل صنایع دستی کشورمان باشد؛ هنرهایی که هر جایی نیست و فقط مثلا در ایران این هنر خلق می شود که بیننده علاقه مند شود و انگیزه پیدا کند.»

لزگی با بیان اینکه سوژه های انتخابی برنامه ایران برعهده خبرنگار است، گفت: «ملاک انتخاب سوژه در وهله اول به عهده خود خبرنگار است؛ حالا با سلیقه و نگاه خودش و با دغدغه ای که دارد اما در نهایت یک تیم منسجم تصمیم می گیرند. سوژه هایی که نه تنها جذابیت بصری برای بیننده داشته باشد، بلکه این انگیزه را برایش ایجاد کند که علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با ایرانیان شوند.»

این خبرنگار با عنوان اینکه برنامه «ایران» توانسته از زوایای مختلف نور بیندازد، ایران را روشن کند و ظرفیت واقعی ایران را ببیند و به مخاطب نشان دهد، گفت: «مخاطبان ما نه تنها توانسته اند با برنامه ارتباط برقرار کنند، بلکه دانش و آگاهی شان نسبت به ایران هم بالا رفته است. به همان نسبت، برنامه «ایران» توانسته یک ارتباط دوستانه، صمیمی و بی‌حاشیه ای را با مخاطب ایجاد کند؛ به قدری این برنامه صمیمی تولید می شود، ارتباطش با مخاطبان ساده و روایت گونه است که از آن چیزی که مجری روایت می کند، بیننده را چه به شکل مستقیم و چه به شکل غیر مستقیم به هم‌زیستی با ایرانیان رسانده و ارتباط خوبی برقرار کرده است.»

وی گفت: «تجربه ثابت کرده است که مخاطب برون مرزی نگاه کلی‌تری دارد و علاقه مند است که بیشتر با جذابیت ها، نقاط بکر و دیدنی آشنا شود، آن چیزی که ایران را خاص و متفاوت از بقیه کشور ها می‌کند، هر چه مختص به ایران باشد از هنر گرفته تا صنعت و ورزش و.... برای مخاطب جذاب است و ما سعی می‌کنیم در برنامه «ایران» دست روی این موارد بگذاریم.»

لزگی عنوان کرد: «برنامه ایران و تک تک بخش هایی که از آن ساخته می شود پر از اتفاق، داستان و خاطره است، چون ماهیت و ذات این برنامه ایجاب می کند که خاطره سازی شود، فضایی که در آن برنامه شکل می گیرد یک فضای غیر قابل پیش بینی، خارج از فضای اداری است و اتفاقاتی که در آن می افتد که خیلی اوقات ما بابت شان شگفت زده می‌شویم، این ماهیت کار است که مجموعه ای از اتفاقات و خاطرات را برای تیم رقم بزند.»

وی در همین مورد افزود: «برای تهیه هر دقیقه برنامه سختی و رنج کشیده می‌شود، چه به لحاظ مسائل مربوط به هماهنگی اداری و چه مسائلی که سر ضبط پیش می آید، از مسائل فنی گرفته تا مسائل مربوط به روابط انسانی؛ علی رغم تمام این‌ها اینقدر این کار برای ما جذابیت دارد و پر از تجربه است که همه این سختی ها را می پوشاند. از این بابت خوشحالم که به بهانه این کار با هنرمندان، طبیعت ایران، شهرهای دیدنی، تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران آشنا شدم و در درجه اول نگاه خودمان هم به ایران فرق کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار