رونمایی از برنامه عملیاتی سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش مرودشت

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس اجرای سند تحول بنیادین را زمینه‌ساز اعتلای آموزش‌وپرورش دانست و افزود: سند تحول بنیادین قانون اساسی آموزش‌وپرورش است.

کد مطلب: ۹۶۷۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از برنامه عملیاتی سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش مرودشت

جهانبخش بانشی در آیین رونمایی از برنامه عملیاتی سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش مرودشت و آیین آغاز طرح نماد در این شهرستان، بابیان اینکه" سند تحول بنیادین قانون اساسی آموزش‌وپرورش است" گفت : اگر قرار است به پیشرفت و توسعه برسیم، باید بر پایه‌یک برنامه دقیق و مشخص حرکت کنیم و درواقع با اجرای این سند می‌توانیم زمینه اعتلای آموزش‌وپرورش را فراهم کنیم .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس گفت : مقام معظم رهبری عمیقاً سند تحول بنیادین را باور دارند و کلمه به کلمه این سند به تائید ایشان رسیده و درواقع این تأییدیه پشتوانه بسیار محکمی است تا بتوانیم سند تحول را به مرحله اجرایی برسانیم.

وی بابیان اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه‌های امروز و فردا و موتور محرکه جامعه هستند، گفت: اگر این نیروی انسانی که قرار است آینده‌ساز کشور بوده و به‌عنوان بازوی اجرایی مسیرها و جهت‌ها را مشخص کند گرفتار آسیب شود؛ فردای ما روشن نخواهد بود و به‌جای اینکه بتوانیم از این نیروها برای توسعه و پیشرفت استفاده کنیم باید به دنبال درمان باشیم .

بانشی در ادامه با اشاره به تداوم اجرای طرح نماد در سال تحصیلی جدید در شهرستان مرودشت، گفت: این طرح هم‌اکنون در 276 مدرسه در این شهرستان اجراشده و در سال جاری نیز پی گیری خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس گفت: طرح نماد یک طرح ائتلافی با مشارکت نهادها و سازمان‌های مختلف با راهبردی مشخص است و لازم است همه نهادهای مرتبط در این مسیر گام برداشته و با آموزش‌وپرورش همکاری لازم را انجام دهند .

وی مدیران مدارس را پایه اجرایی طرح نماد معرفی کرد و گفت: مدیران مدارس با پیگیری مجدانه خود از مسئولین نهادهای همکار در اجرای این طرح ،می‌توانند زمینه اجرای قدرتمند آن را فراهم کنند .

بانشی افزود: طرح نماد یک طرح آموزش محور است تا با آموزش نکات ضروری در پیشگیری از آسیب‌های مختلف به دانش آموزان و اولیای آن‌ها در خانه و مدرسه ،در رفتار دانش آموزان مصونیت ایجاد نماید.

وی گفت: اجرای طرح‌های آموزش پیشگیری به دانش آموزان ،برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی اولیا و دانش آموزان و کارکنان مدرسه، برگزاری جشنواره و همایش‌های پیشگیری ، برپایی نمایشگاه‌های سیار ، برگزاری هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی ، ساخت و توزیع محصولات فرهنگی و مددکاری اجتماعی با تأکید برافزایش مهارت‌های خود مراقبتی، ظرفیت‌های خوبی برای آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به اصول 16 کانه پیشگیری از اعتیاد ، گفت: این اصول پایه کار در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد است که از آن جمله می‌توان به ؛ توجه به عوامل خطرزا برای دانش آموزان و شناسایی عوامل محافظ برای آن‌ها ، توجه به نیازها و شرایط محلی ، سنی و ویژگی‌های مخاطبین و افزایش و تبلیغ پیوند خانوادگی به‌عنوان یک اصل اساسی در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد.

در این همایش از برنامه اجرایی سندتحول بنیادین آموزش و پرورش در این شهرستان رونمایی و برنامه نماد یا همان نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید در این شهرستان آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار