رئیس مرکز سنجش آموزشوپرورش خبر داد: استان اصفهان رتبه اول جشنواره تجربیات برتر شد
تهران (پانا) - رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد استان اصفهان توانسته است رتبه اول جشنواره تجربیات برتر در حوزه سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان را ازآن خود کند.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، خسرو ساکی در ششمین جشنواره استانی تجارب برتر در حوزه سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان استان اصفهان با اعلام خبر کسب رتبه اول استان اصفهان در بین استانهای کشور در جشنواره تجربیات برتر در حوزه سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان از مسوولان آموزش و پرورش این استان قدردانی کرد.
او ارتقای دانش و مهارتهای حرفهای معلمان در زمینه اهداف و انواع روشهای سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی را جزء جداییناپذیر فرآیند یاددهی یادگیری (تدریس اثربخش) دانست و گفت: «تقویت انگیزه معلمان برای استفاده از انواع روشهای سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی برای بهبود فرآیند یاددهی یادگیری و ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی و پرورشی (برجستهسازی نقش سنجش و ارزیابی در فرآیند یاددهی یادگیری) از اهداف این جشنواره است. همچنین بومیسازی انواع روشهای سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی یعنی متناسبکردن روشهای سنجش با مقتضیات محلی و آموزشگاهی؛ گردآوری و تدوین تجربیات برتر بومی معلمان در زمینه سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و انتقال آن به سایر معلمان در زمانها و مکانهای دیگر کشور از دیگر اهداف جشنواره تجارب برتر است.»
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش همچنین در جلسه هماندیشی با مسئولان سنجش شهرستانها و مناطق استان اصفهان درباره مأموریتها، برنامهها و مسائل کاری حوزه سنجش و ارزشیابی گفتوگو کرد. ساکی در این جلسه هم گفت: «امروزه در نظامهای پیشرو آموزشی از سنجش فقط برای قضاوت درباره میزان یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در پایان دوره آموزشی برای ارتقا به پایه بالاتر یا تکرار پایه استفاده نمیشود. بلکه از سنجش برای یادگیری (سنجش آغازین و سنجش تکوینی و سنجش تشخیصی) و سنجش به عنوان یادگیری (طراحی خودآزمایی به عنوان فرصت یادگیری و پرورش تفکر حل مسأله) برای اصلاح فرآیند یاددهی و یادگیری و بهبود یادگیری دانشآموزان بیشتر استفاده و بهرهبرداری میشود.»
ارسال دیدگاه