برگزاری نخستین جشنواره بین المللی سعدی در شیراز

شیراز(پانا)_ دبیر اجرایی جشنواره بین المللی سعدی از برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی علمی ادبی و هنری سعدی با هدف کشف و تربیت و رشد استعداد های نهان کودکان، نوجوانان و جوانان خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۶۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین جشنواره بین المللی سعدی در شیراز

محمدرضا حقدوست در ادامه افزود که این جشنواره به اهتمام پژوهشکده ادبیات تحلیلی و تطبیقی اسراء و با همکاری و حمایت معنوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دانشگاه علامه طباطبائی ، دانشگاه تهران ، دانشگاه شهید بهشتی ، دانشگاه پیام نور کشور ، دانشگاه آزاد اسلامی کشور ، انجمن استعدادهای برتر ایران ، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان ، قطب ادبیات کشور ، مرکز نشر دانشگاهی راشدین و … هر ساله برگزار می شود.

حقدوست اضافه کرد: نام این جشنواره از نام شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی نویسنده چیره‌دست و نابغه ایرانی گرفته شده‌ که یکی از چهره‌های برجسته ادبی و بین المللی شناخته شده است، تا آنجا که اشعارش بر سر در سازمان ملل متحد می‌درخشد. حقدوست با اشاره به اینکه این جشنواره از فروردین سال ۱۳۹۸ به‌صورت کشوری و بین‌المللی آغاز به کار کرده است.

او افزود: این جشنواره در ۱۲ رشته علمی ادبی و هنری ویژه پنج گروه سنی کودک و نوجوان، دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه و عموم مردم برگزار می گردد.
او اظهار داشت: موضوع های اصلی مسابقه عبارت اند از رابطه خدا با انسان، رابطه انسان با خدا، رابطه انسان با انسان و رابطه انسان با طبیعت می باشند‌.
او خاطرنشان کرد: تمامی هموطنان در سراسر ایران و علاقه مندان به ادبیات و فرهنگ و هنر در سراسر جهان می توانند در جشنواره سعدی شرکت نمایند.
او محورهای این جشنواره را به شرح زیر بیان کرد:
۱- ادبیات: (شعر کلاسیک و نو، داستان کوتاه، طنز، کاریکلماتور و….)،(ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان)
۲- هنر: (خوشنویسی، تایپوگرافی، طراحی و نقاشی، کاریکاتور و ….)، (ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان)
۳- نمایش: ( نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه نویسی، موشن گرافیک، انیمیشن کوتاه)، (ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان)
۴- مقالات میان رشته ای: ارتباط معماری، هنر و ادبیات،(ویژه استادان، معلمان، دانشجویان)
۵-مقالات ادبیات کودک (داستان، شعر)، (ویژه استادان، معلمان، دانشجویان)
۶- ارائه مقاله علمی و پژوهشی،(ویژه استادان، معلمان، دانشجویان)
علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر، ثبت نام و ارسال آثار می توانند به سایت رسمی جشنواره به نشانی زیر مراجعه نمایند. "Saadifestival.com"

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار