۱۰ اثر معلم پژوهنده البرزی به دبیرخانه کشوری راه یافت
کرج (پانا) - رئیس گروه تخقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان البرز از راه یافتن ۱۰ اثر معلم پژوهنده البرز به دبیرخانه بیست و دومین برنامه ملی معلم پژوهنده کشوری خبر داد.
قادر حسین زاده گفت:«برنامه ملی معلم پژوهنده در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با استقبال چشمگیر و بی نظیر معلمان پژوهنده استان البرز در بخش های آموزشی و تربیتی روبرو شد.»
او بیان داشت:«در این سال تحصیلی تعداد گزارشهای منطقهای از `پنج هزار و ۴۸۰ اثر در سال قبل به ۶ هزار و ۱۰۰ اثر رسید.گزارش های استانی نیز از۳۰۰ اثر به ۴۰۲ گزارش افزایش یافت.»
حسین زاده با اشاره به نقش مهم پژوهش درکیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت ،تصریح کرد:«افزایش سطح مشارکت معلمان در این برنامه ، شرکت گسترده آنها در دورههای اقدام پژوهی، افزایش کیفیت طرحها و اقبال روزافزون به اهمیت تفکر و عمل مبتنی بر پژوهش از جمله عوامل موفقیت آمیز این برنامه اقدام پژوهی در بین معلمان را تشکیل می دهد.»
رئیس گروه تخقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان افزود:«اجرای برنامه معلم پژوهنده به معلمان، کارشناسان و دست اندرکاران آموزش و پرورش کمک میکند تا با بهرهگیری از شیوههای پژوهشی، نسبت به شناخت مسائل و ابداع روشهای نوین و موثر برای آموزش و یادگیری در کلاس گام های مهمی بردارند.»
او بیان کرد:«تصمیم گیری، تصمیم سازی ، برنامه ریزی آموزشی وپرورشی،دقت و حساسیت بیشتر به عنوان دیگر دستاوردهای برنامه معلم پژوهنده در بین فعالان نظام تعلیم و تربیت در مدارس است.»
حسین زاده عنوان کرد:«۱۵۰ داور آثار معلمان پژوهنده را در مرحله آموزشگاهی و منطقه ای و ۴۰ داور در مرحله استانی را مورد ارزیابی قرار دادند که از این میان ۱۰ اثر معلم پژوهنده البرز به دبیرخانه کشوری راه یافت و نفرات برتر کشوری نیز در آذرماه سال ۹۹ معرفی خواهند شد.»
ارسال دیدگاه