برگزاری جلسه هماهنگی پنجمین هفته"مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس" اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل گفت: پنجمین هفته"مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس" استان (22 الی 28 آبان ماه) با شعار محوری "یاریگر هم باشیم" برگزار می گردد.

کد مطلب: ۹۶۶۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هماهنگی  پنجمین هفته"مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس" اردبیل

سید غلامحسن خلیلی موسوی ،معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل در جلسه هماهنگی پنجمین هفته"مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس" استان گفت: هدف اصلی در این هفته گسترش و تعمیق نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اجتماعی سازی مبارزه با موادمخدر و استفاده از ظرفیتهای مدارس برای تحقق این موضوع می باشد.

اوتصریح کرد: جلب مشارکت رسانه‌ها، خانواده‌ها و ذینفعان محلی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان، اصلاح نگرش‌های رایج کودکان و نوجوانان درزمینه رفتارهای پرخطر، ارتقای سواد و مهارتهای خود مراقبتی در دانش آموزان،توانمندسازی کودکان و نوجوانان درزمینه ی مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر و جلب مشارکت عمومی برای کاهش عوامل مخاطره‌آمیز و ارتقای عوامل محافظ کودکان و نوجوانان از اهداف دیگر برنامه‌های این هفته است که با شعار محوری" یاریگر هم باشیم" اجرا می گردد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان با اشاره به برنامه های پیش بین شده برای این هفته یادآور شد: برنامه های متنوعی در قالب های آموزشی و فرهنگی و ارتقای نشاط اجتماعی همچون برگزاری کارگاه های آموزشی ، اجرای برنامه های نمادین فرهنگی، برگزاری نمایشگاه های پیشگیری ، تجلیل از فعالان پیشگیری ، امضاء میثاق نامه های پیشگیری در مدارس و... بصورت روزشمار و با شعار محوری" یاریگر هم باشیم " و "من یاریگر زندگی هستم"برگزار می گردد.

خلیلی موسوی از ارسال دستورالعمل اجرایی به کلیه واحدهای آموزشی و ادارات آموزش و پرورش استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد که از ظرفیت مشارکت جمعی در قالب" کانون یاریگران زندگی"مدارس برای فعالیت های آموزشی و فرهنگی با همکاری خانواده ها، سازمان ها و رسانه ها برای گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نهایت استفاده را نمود.

او افزود : انتظار می رود همکاران گرامی ، مدیران و معاونین مدارس ، معلمان ، کارشناسان و مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها با استفاده از ظرفیت های درون بخشی و فرابخشی به منظور اجرای مطلوب و اثر بخش این برنامه ها در مدارس تلاش مضاعف داشته باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار