نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی :

بیانیه گام دوم انقلاب محور فعالیت کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش باشد

بجنورد (پانا) -نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت پیگیری سرفصل‌های مرتبط با دو نهاد آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: درواقع بیانیه گام دوم انقلاب خوراک فکری کمیته همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش است.

کد مطلب: ۹۶۵۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه گام دوم انقلاب محور فعالیت کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش باشد

آیت الله ابوالقاسم یعقوبی در نخستین نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش با اشاره به کلیدواژه‌های بیانیه گام دوم در رابطه به رسالت آموزش‌وپرورش، افزود: علم و پژوهش و معنویت و اخلاق دو موضوعی است که از سوی رهبری در این بیانیه مورد تأکید قرار گرفته و باید به‌صورت ویژه از سوی آموزش‌وپرورش پیگیری شود.

آیت الله یعقوبی با تأکید بر اینکه راه‌های برجستگی اخلاق و معنویت در جامعه در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح‌شده و باید در جامعه پیگیری شود، خاطرنشان کرد: این بیانیه متن متقن و محکمی است که بر اساس این متن می‌توانیم همه کارهای آموزشی، پرورشی، سیاسی، اجتماعی و ... خود را اجرایی و پیگیری کنیم.

رییس کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش خراسان شمالی اظهار کرد: شایسته است یکی از اولویت‌های هر جلسه کمیته همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش، پیگیری یک محور از محورهای بیانیه باشد که مرتبط با این دو نهاد است.

وی خاطرنشان کرد: باید محورهای این بیانیه در نشست‌های کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش بحث و حلاجی‌شده و کاربردی شوند تا زمینه‌های اجرای این محورها در آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه مهیا شود.

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه دامنه مباحث در بیانیه گسترده و فشرده است که باید بحث و بررسی شود، افزود: باید مباحث اعتقادی و اخلاقی را به‌خوبی برای دانش‌آموزان بحث و تبیین کنیم که در این راستا کمیته همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش می‌تواند نقش مناسبی داشته باشد.

وی با تأکید بر اجتناب از پراکندگی در جلسات کمیته حوزه و آموزش‌وپرورش، اضافه کرد: افزون بر این انتظار می‌رود شورای عالی آموزش‌وپرورش استان نیازهای فرهنگی دانش‌آموزان را بیشتر شناخته و کاری کند برجستگی‌های اخلاقی در بین دانش‌آموزان افزایش یابد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه ، بر نقش مهم کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نهادینه کردن فرهنگ دینی و اسلامی در میان جامعه بزرگ دانش آموزان تاکید کرد و گفت : نقطه تلاقی این همکاری ها بحث نماز است که امید واریم با تصمیمات و سیاستگذاری های این کمیته ، گام بزرگی در جهت عمل به منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در خصوص اشاعه فرهنگ اقامه نماز برداشته شود.

محمد اکرامی فر با تاکید بر آمادگی همه جانبه آموزش و پرورش در خصوص همکاری با کارگروه پژوهش و بررسی بیانیه گام دوم انقلاب افزود : از تمام ظرفیت های پژوهشی ، و اجرایی خود برای کمک به این کارگروه استفاده خواهیم کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار