آغاز اجرای آزمایشی برنامه مداخله آموزشی ارتباطی دانشآموزان چندمعلولیتی در ۵ استان
غفوریان: شیوهنامه جایدهی و ادامه تحصیل نوآموزان و دانشآموزان با تشخیص آزمایشی به زودی ابلاغ میشود
تهران (پانا) - معاون برنامهریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از اجرای آزمایشی برنامه مداخله آموزشی ارتباطی دانشآموزان چندمعلولیتی در ۵ استان در ماه آبان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اولین برنامه آموزشی مهارتهای ارتباطی و آموزشی پایه برای نوآموزان و دانشآموزان چندمعلولیتی کشور توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور طراحی و در آبان امسال در استانهای آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و شهر تهران به طور آزمایشی اجرا خواهد شد.
محسن غفوریان، معاون برنامهریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور این برنامه راهبردهای ارتباطی و تخصصی پایهای را برای نوآموزان و دانشآموزان چندمعلولیتی در گروههای نوآموزان و دانشآموزان کم توان ذهنی آسیب دیده بینایی و کم توان ذهنی آسیب دیده شنوایی را به معلمان این دانشآموزان آموزش میدهد.
غفوریان با تاکید بر کارکردی بودن این برنامه گفت: برنامههای آموزشی و ارتباطی پایه برای دانشآموزان کم توان ذهنی، جسمی حرکتی نیز در این معاونت در حال طراحی است.
او همچنین خبر داد: شیوهنامه جایدهی و ادامه تحصیل نوآموزان و دانشآموزان با تشخیص آزمایشی ابلاغ میشود.
غفوریان افزود: این شیوهنامه به منظور تسهیل و تعیین تکلیف درست دانشآموزان با نیازهای ویژه با هماهنگی معاونت تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی مورد بررسی و تجدید نظر قرار گرفت و به زودی به استانها ابلاغ میشود.
ارسال دیدگاه