رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی و دبیر ستاد اجرایی طرح سنجش استان مرکزی خبر داد:
اتمام طرح سنجش بالغ بر 24 هزار کودک پیش دبستانی و نوآموز در سال 1398
اراک (پانا)- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان مرکزی از اتمام طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی استان مرکزی در سال 98 خبر داد.
« محمود عسکری» بیان کرد: امسال طرح سنجش سلامت کودکان پیش دبستان و بدو ورود به دبستان از اول تیر ماه در استان مرکزی آغاز و در پایان شهریورماه اکثر پایگاه های سنجش به کار خود خاتمه دادند ولی با توجه به تعداد نوآموزان سنجش نشده در مهر ماه فعالیت چند پایگاه تمدید شد تا سنجش کلیه نوآموزان به اتمام برسد .
وی افزود : در طرح سنجش امسال۲۴ هزار و ۱۸۱کودک پیش دبستانی و نوآموز بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۴۳۸ نوآموز بدو ورود به دبستان و ۱۱ هزار و ۶۲۲ کودک پیش دبستانی و ۱۲۱ نفر جامانده از طرح سنجش سال قبل بوده اند .
دبیر ستاد اجرایی طرح سنجش استان با اشاره به اجرای طرح سنجش در دو بخش اولیه و تخصصی اظهار داشت: ۱۷ هزار و ۲۷۲ نفر از نوآموزان و کودکان پیش دبستانی مراجعه کرده به پایگاه های سنجش اولیه پس از انجام ارزیابی ها به مدارس عمومی معرفی شدند و ۶ هزار و ۹۰۹ نفر جهت ارزیابی های تخصصی ارجاع شدند .
وی افزود : از یک هزار و ۹۵۹ کودک ارجاع شده جهت ارزیابی های تخصصی بینایی، شنوایی و جسمی - حرکتی، یک هزار و ۷۹۷ نفر به پایگاه تخصصی مراجعه نمودند که پس از انجام ارزیابی های تخصصی، یک هزار و ۷۲۳ نفر مشکل خاصی نداشتند و جهت تحصیل به مدارس عادی معرفی شدند.
عسکری گفت: ۶۵ نفر به عنوان دانش آموز تلفیقی به مدارس عمومی و ۹ نفر جهت دریافت آموزش های تخصصی به مدارس ویژه معرفی شدند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان مرکزی اظهار داشت: در حیطه ارزیابی های ذهنی ۴هزار و ۹۵۰ نفر جهت ارزیابی تخصصی معرفی شدند که از این تعداد ۴۸۱۰ نفر به پایگاه تخصصی سنجش مراجعه نمودند و پس از انجام ارزیابی ها ۲۸۳۵ نفر مشکل خاصی نداشتند، ۱۸۰۹ نفر به عنوان دیرآموز به مدارس عمومی و ۱۵۵ نفر نیز به مدارس ویژه معرفی شدند. ۱۱ نفر نیز که شرایط ورود به مدارس ویژه را نداشته اند به مراکز بهزیستی و توانبخشی ارجاع شدند .
عسکری در پایان ضمن تاکید بر ضرورت اهتمام خانواده ها در تکمیل ارزیابی های تخصصی سنجش گفت: در حال حاضر ۳۰۲ نفر علیرغم ارجاع به پایگاه های تخصصی مراجعه ننموده اند و سنجش آنان ناقص مانده که با توجه به مشکلاتی که در ثبت نام قطعی و صدور کارنامه این دانش آموزان پیش خواهدآمد، ضروری است مدیران مدارس ابتدایی با مراجعه به سامانه سنجش و دریافت نتایج سنجش دانش آموزان، در خصوص تکمیل مراحل سنجش توسط خانواده ها پیگیری های لازم را داشته باشند .
ارسال دیدگاه