عسکری: کار شورای ارتباط دولت و روحانیون دریافت انتقادات سازنده است

تهران (پانا) - معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش و عضو شورای ارتباط دولت با روحانیت و حوزه‌های علمیه یکی از وظایف این شورا را دریافت انتقادات دلسوزانه و راهگشا برای انتقال آن به مسئولان دولتی اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۶۳۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
عسکری: کار شورای ارتباط دولت و روحانیون دریافت انتقادات سازنده است

علی عسکری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به نشست صمیمی روحانیون با معاون اول رئیس‌جمهوری که روز گذشته در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: «انقلاب اسلامی ایران به رهبری مرجعیت دینی و بر مینای نظریه دینی امام راحل ( ره ) تأسیس شده است. طبق همین نظر دینی و فقاهتی، بیان دغدغه‌ها به دولتمردان جمهوری اسلامی توسط روحانیت ضرورتی انکارناپذیر است.»

او ادامه داد: «هدف اصلی شورا که در دولت دوم روحانی تشکیل شده تقویت و بهبود زمینه‌های روابط و مناسبات بین دولت و روحانیت است و در همین راستا تاکنون روحانیون عضو این شورا، نشست‌هایی با رئیس‌جمهوری، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و دیگر اعضای دولت داشته‌اند و جلسه اخیر نیز با معاون اول رئیس‌جمهوری در مقطع فعلی برگزار شد.»

معاون وزیر آموزش و پرورش و عضو شورای ارتباط دولت با روحانیت و حوزه‌های علمیه تصریح کرد: «به جز جلسات عمومی یادشده که بسیار مغتنم و مؤثر بوده،‌ اعضاء شورای ارتباط دولت با روحانیت و حوزه‌های علمیه در قالب یک تقسیم کار به همه استان‌ها مسافرت و با نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جماعات مراکز استان‌ها و دیگر بزرگان دیدار کرده‌اند. گزارش دیدارها و نقدهای دلسوزانه ملاقات‌شوندگان به‌طور مکتوب به رئیس‌جمهوری تقدیم شده است و ارتباط دو سویه برقرار بوده و هست.»

عسکری یادآور شد: «دوستان ما در این شورا مسئولیت مهم کار خودشان را دریافت انتقادهای سازنده و گره‌گشایانه می‌دانند و کارشان تبیین و روشنگری در زمینه خدمات دولت است و فلسفه برگزاری این نشست‌های صمیمانه هم چیزی غیر از این نیست.»

این مقام مسئول تصریح کرد: «البته همه ما می‌دانیم که فرق است بین نقد و قدح. ناقد کارش پویش و تصحیح در راستای وحدت و تقویت نظام است و قادح کارش ضایع کردن و هتک است. دولتی‌ها نقد سازنده را پذیرا هستند همچنانکه در همین جلسه جهانگیری و ربیعی نقدهای نمایندگان روحانیت را که سخنرانی داشتند، پذیرفتند لکن نکته دردآور تحرکات، خطابه‌ها و سخن‌های قادحین در فضای مجازی، تریبون‌های عمومی و حتی رسمی است که هتاکانه،‌ دروغ‌پردازانه و عقده‌گشایانه به انجام می‌رسد. این روش‌های ناجوانمردانه و فاقد حقیقت و واقعیت با انگیزه سیاسی و تخریب انجام می‌شود و به نظر می‌رسد تشدید هم خواهد شد.»

او همچنین خاطرنشان کرد: «سیاست ما در شورای ارتباطات دولت با روحانیت و حوزه‌های علمیه این است که رفتارمان منفعلانه نباشد. به دولتمردان اعتدالگرا هم عرض کردیم که مشی شما اعتدال است نه انفعال و به همین جهت اقدام‌های قادحین هتاک را بدن پاسخ نخواهیم گذاشت. روشنگری در قالب معروف گستری و منکرزدایی را طبق اصل هشتم قانون اساسی وظیفه خود می‌دانیم و با روش‌های ممکن و مؤثر تلاش خواهیم کرد که از تخریب‌ها و هتاکی‌ها به شکل منطقی و قانونی جلوگیری کنیم به‌ویژه که بعضی از این هتاکی و بد اخلاقی‌ها باعث وهن نظام است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار