برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در 5 هزار و 880 مدرسه در فارس

شیراز (پانا) – مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس از برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در 5 هزار و 880 مدرسه و با حضور نزدیک به 557 هزار دانش‌آموز این استان در سه دوره تحصیلی خبر داد و انتخابات شورای دانش آموزی را مانور تربیت سیاسی در نظام تعلیم و تربیت دانست که سعی دارد دانش آموزان را نسبت به انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و آینده سیاسی خود مسئولیت‌پذیر باشند .

کد مطلب: ۹۶۳۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در 5 هزار و 880 مدرسه در فارس

علی عسکر نجفی در آیین استانی برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات شورای های دانش آموزی در مدارس فارس در دبیرستان دخترانه دکتر معطری ناحیه دو شیراز، هدف از برگزاری این انتخابات را تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان دانست و گفت : این انتخابات باعث می شود که دانش آموزان برای پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی و مشارکت در زندگی آینده خود آماده شوند .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به برگزاری این انتخابات در 5 هزار و 881 مدرسه و حضور بیش از 500 هزار دانش‌آموز در آن، گفت : امروز شاهد حضور دانش‌آموزان دوره سوم ابتدایی تا دوازدهم در پای صندوق‌های رای هستیم .

او گفت: درمجموع 137 هزار و 358 دانش‌آموز دختر و پسر کاندیدای انتخابات هستند که از این تعداد 43 هزار و 750 نفر به‌عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی مدارس استان انتخاب خواهند شد که از این تعداد نیز منتخبین نواحی، شهرستان‌ها و مناطق با حضور در انتخابات استانی این شورا، به‌عنوان نمایندگان فارس در انتخابات مجلس دانش‌آموزی کشور شرکت خواهند کرد.

نجفی شورای دانش آموزی را به عنوان یک رکن مهم و بازوی کمک کننده به مدیر مدرسه دانست و گفت : اعضا شوراها انتقال دهنده نیازها و مطالبات دانش آموزان و در واقع پل ارتباطی بین دانش آموزان و مدیران مدارس هستند و از سوی دیگر مدیران نیز از مشورت اعضا شورا بهره می برند .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند آینده کشور به دانش آموزان تعلق می گیرد گفت : شاکله این برنامه‌ها دانش‌آموز محور است و خود دانش آموزان با مشارکت مدیران و معاونین پرو رشی و اولیا برگزارکننده این انتخابات هستند.

او با اشاره به جایگاه قانونی شورای دانش آموزی در مدارس گفت : علاوه بر انتخابات شوراهای دانش آموزی که نمادی از تربیت سیاسی دانش آموزان است ،بحث تربیت سیاسی دانش آموزان را در حوزه های دیگر نیز دنبال کرده ایم .

نجفی با اشاره بر برگزاری جلسات بصیرت افزایی برای دانش آموزان گفت : سعی ما بر این است که دانش آموزانمان نسبت به انقلاب اسلامی ، جمهوری اسلامی و آینده سیاسی خود مسئولیت پذیر باشند و در مناسبت هایی هچون سیزدهم آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز 22 بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه حضور فعال داشته باشند و در راه پیمایی ها شرکت کنند .

وی انتخابات شورای دانش آموزی را مانور تربیت سیاسی در آموزش و پرورش دانست و گفت : اهداف آموزش و پرورش تنها به آموزش ، مشق و تحصیل محدود نمی شود بلکه ابعاد مختلف نظام تعلیم و تربیت را در نظر دارد .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر ضرورت توجه به تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان گفت : لازم است شهروندانی واقف بر مسائل سیاسی تربیت شوند که بتوانند از کیان و حیثیت و ناموس وطن دفاع کنند، چرا که ملتی می تواند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد و سرآمد باشد که تربیت سیاسی صحیح شده باشد .

وی لزوم پایبندی به اعتقادات و ارزش های دینی و اسلامی را یک اصل در آموزش و پرورش دانست و گفت: القاء تفکرات سیاسی به جامعه و سیاست زدگی را به هیچ عنوان نمی پذیریم و آن را یک کار ضد تربیتی می دانیم .

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز نیز در این مراسم ، این انتخابات را دنیایی از درس ، تمرین و ممارست برای زندگی آینده دانش‌آموزان دانست و گفت : شورای دانش آموزی باعث ایجاد تعامل و گفت‌وگو بیشتر در دانش‌آموزان و بالا بردن آستانه تحمل در آنها می شود.

بهروز پرنیان گفت : هر جا که شورای دانش آموزی در آن فعال باشد بحث کیفیت آموزشی و مسائل پرورشی روند بهتری را طی می کند و در تلاش هستیم از این فرصتی که برای دانش آموزان ایجاد شده به خوبی بهره ببریم .

شعار امسال انتخابات شورای دانش‌آموزی «شوراهای دانش آموزی، طلایه‌داران گام دوم انقلاب» تعیین شده است تا با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب این نوجوانان و جوانان در چله دوم انقلاب هر چه با شکوهتر در صحنه‌های اجتماعی ظهور و بروز داشته باشند.

امسال برای ایجاد تحرک و پویای در بین دانش آموزان، سازماندهی جدیدی شکل گرفته، و ۱۸ انجمن طرح‌ریزی و محتوایی جهت فعالیت‌های این انجمن‌ها تدوین شده است و بنا است در چارچوب این ۱۸ انجمن مسئولیت‌ها و فوق برنامه‌هایی زیادی بر عهده شورای دانش آموزی واگذار شود. ازجمله؛ یادواره شهدای دانش آموز با نام لاله‌های روشن، حمایت از کالای ایرانی، زندگی به سبک روح الله(آیینه زمان) تدوین بیانیه گام دوم انقلاب و فعال شدن انجمن‌های ۱۸ گانه در قالب طرح‌ های جدید.

ترکیب اعضای شوراهای دانش آموزی در مدارس ابتدایی (سه پایه اول) بر حسب تعداد دانش آموز پایه سوم است، به طوریکه براین اساس در مدارس دارای 100 نفر دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل، از 101 نفر تا 150 نفر هفت نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل و از 151 نفر به بالا 9 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل انتخاب می شوند.

ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در دوره های متوسطه اول و دوم نیز بر حسب تعداد کل دانش‌آموزان آن واحد آموزشی است و در مدارس تا 250 نفر دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل انتخاب می شود.

همچنین در مدارس دارای از 250 نفر تا 350 نفر دانش آموز هفت نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل، از 350 نفر تا 550 نفر 9 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل و از 550 نفر به بالا نیز 11 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل انتخاب خواهند شد.

ترکیب اعضا در مدارس شش پایه ابتدایی بر حسب تعداد دانش آموزان پایه سوم تا ششم خواهد بود و دانش آموزان پایه سوم ابتدایی و بالاتر می توانند علاوه بر نامزد شدن عضویت در شورای مدرسه در رای گیری هم شرکت کنند..

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار