رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان: انجمن اولیاومربیان خواستار آموزش مهارتهای زندگی در مدارس باشند
تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان مهمترین کارکرد انجمن اولیا و مربیان را مشارکت در رشد و پرورش فرزندان به عنوان یک فرد با خصلتهای انسانی و یک شهروند مسئولیتپذیر با مهارتهای اجتماعی دانست.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، فاطمه مهاجرانی در جمع منتخبان انجمن اولیا و مربیان شهر بندرعباس گفت: «متاسفانه در برخی مسائل و دیدگاههای دانشآموزان با والدین درباره تحصیل تناقضهایی دیده میشود و اولیا به دنبال تحقق آرزوها و خواستههای خود هستند که برگرفته از علایق و استعدادهای فرزندانشان نیست.»
او ادامه داد: «فرزندان ما شاید به آنچه میخواهیم برسند ولی لذتی نخواهند برد و خوشحال از شغلی که دارند نیستند و در نتیجه موفقیتهای مطلوبی را در کسب و کار به دست نمیآورند. تحت فشار قرار دادن مدرسه و فرزندان برای پیشرفت در بعد علمی، باعث میشود در آینده شهروندان تکبعدی خواهیم داشت که مهارتهای اجتماعی را فرا نگرفتهاند و با معضلات بسیاری در جامعه و همچنین در اداره زندگی شخصی خود روبهرو خواهیم بود.»
مهاجرانی افزود: «انجمنهای اولیا و مربیان باید مطالبهگر در آموزههایی نظیر تصمیمگیری جرأتمدارانه، مهارت نه، کنترل خشم، نظم، اعتماد به نفس، مهارتهای اجتماعی، محیط زیست و دیگر مهارتها باشند و تمام تمرکز نباید در تربیت علمی خلاصه شود.»
رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان همسویی اولیا و مربیان مدارس در تحقق اهداف تربیتی را مهم دانست و گفت: «انجمن با تغییر نگرش کمک کند تا مدارس برای آمادهسازی بچهها برای زندگی آینده حرکت کند و در این زمینه مطالبهگر مدارس باشند. مشارکت در رشد و پرورش فرزندان به عنوان یک فرد با خصلتهای انسانی و یک شهروند مسئولیتپذیر با مهارتهای اجتماعی مهمترین کارکرد انجمن اولیا و مربیان است.»
ارسال دیدگاه