مجری آمریکایی الاصل شبکه پرس تی وی:

از اقدام آمریکا در بازداشت پروفسور سلیمانی تعجب نمی‌کنم

تهران (پانا) - مجری آمریکایی الاصل شبکه پرس تی وی با تاکید بر این که از اقدام کشور آمریکا در بازداشت پروفسور مسعود سلیمانی تعجب نمی کنم گفت: این موضوع ارتباطی به رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا ندارد چرا که این کشور 40 سال است که برای مانع تراشی در برابر پیشرفت‌های علمی تلاش می‌کند.

کد مطلب: ۹۶۳۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
از اقدام آمریکا در بازداشت پروفسور سلیمانی تعجب نمی‌کنم

به گزارش ایسنا، مرضیه هاشمی در نشست خبری بررسی وضعیت دکتر مسعود سلیمانی دانشمند بازداشتی ایرانی در زندان آمریکا که امروز در ساختمان پرس تی وی برگزار شد با تاکید بر این که کشور آمریکا اقدامات خلاف حقوق بشری و غیر اخلاقی زیادی انجام می‌دهد، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که یکی دیگر از دانشمندان ایرانی با عنوان پروفسور مسعود سلیمانی که از دانشمندان یک درصد دنیا به شمار می‌رود با وجود این که به دعوت موسسه مایوکلینیک به آمریکا سفر کرده بود در این کشور بازداشت و زندانی می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: من از اقدام آمریکا در بازداشت دکتر مسعود سلیمانی تعجب نمی‌کنم چرا که این موضوع که آمریکا چرا باید دانشمندان ایرانی را زندانی کند، کاملا قابل درک است.

خبرنگار آمریکایی الاصل شبکه پرس تی وی خاطر نشان کرد: موضوع بازداشت پروفسور سلیمانی به یک رئیس جمهور جمهوری خواه یا غیر مرتبط نمی‌شود چرا که 40 سال است که کشور آمریکا از دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر تا به امروز که ترامپ ریاست جمهوری این کشور را عهده دار است افراد و دانشمندان ایرانی زیادی را دستگیر کرده و تلاش نموده است به نوعی مانع پیشرفت این کشور شود. که البته در این زمینه همچنان ناموفق است.

هاشمی خاطر نشان کرد: اعمال تحریم‌های اقتصادی اعدام‌های هسته‌ای و زندانی کردن دانشمندان ایرانی نشانگر تلاش این کشور برای به مانع ایجاد کردنم پیشرفت‌های علمی ایران است.

به گفته وی زمانی که در آمریکا بازداشت شدم پس از برگشت به ایران افراد زیادی از دانشمندان، اساتید، پژوهشگران، متخصصان و غیره با من تماس گرفتند و عنوان کردند که از سوی آمریکا تحت چه فشارهای قرار گرفتند. ضمن این که ما از وضعیت بسیاری از افراد زندانی یا کسانی که توسط آمریکا آزار می‌بینند اطلاعی نداریم.

مجری شبکه پرس تی وی با تاکید بر این که آمریکا قطعا ادله‌ای علیه دکتر سلیمانی ندارد گفت: دکتر سلیمانی به دعوت رسمی به این کشور سفر می‌کند و در فرودگاه به بهانه باطل شدن ویزا بازداشت شوند. قطعا اگر ادله یا اطلاعاتی در خصوص این دکتر داشتند در این مدت یک سال آن را علنی می‌کردند.

هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: یقینا یکی از دلایل دستگیری پروفسور مسعود سلیمانی عدم همکاری این دانشمند ایرانی با این کشور است چرا که اگر این دانشمند حاضر به همکاری با آمریکا می‌شد در طول این مدت بدون هیچ دلیلی زندانی نمی‌شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار