توسعه نظام تعلیم و تربیت، نیازمند بهرهگیری از ظرفیت اولیا و دانشآموزان است
شیراز (پانا) - مدیرکل آموزشوپرورش فارس در ادامه با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان، گفت: توسعه نظام تعلیم و تربیت، وابسته به بهرهگیری از ظرفیت و توان اولیا و دانش آموزان است.
علی عسکر نجفی، آموزشوپرورش را گستردهترین و فراگیرترین نهاد اجتماعی دانست و گفت: وظیفه تعلیم و تربیت فرزندان کار سختی است که به تنهایی از عهده یک دستگاه برنمیآید، و نیاز است تا از تمام ظرفیتهای برونسازمانی و همه نهادهای مرتبط با امر تعلیم و تربیت بهره برد.
نجفی تأکید کرد: بدون حضور خانوادهها تعلیم و تربیت ناقص است، چراکه تربیت یک فرایند بههم پیوسته است و هیچگاه نمیتوان تربیت درون خانواده و مدرسه را جدای از هم دانست.
مدیرکل آموزشوپرورش فارس گفت: ضروری است اولیا مدرسه از فرایندهای تربیتی درون خانه آگاه باشند که لازمه آن ارتباط منظم اولیا با مدرسه است .
او با اشاره به اینکه انجمن اولیا و مربیان در فارس بیش از ۳۰ هزار عضو از مردم جذب میکند گفت: در آییننامههای اجرای آموزشوپرورش، انجمن اولیا و مربیان بهعنوان یک رکن دیدهشده و داری ساختار و جایگاه قانونی است.
نجفی افزود: این نمایندگان بهعنوان بازوان پرتوان آموزشوپرورش در کنار مدیران مدارس قرار میگیرند و درواقع یکنهاد مشورتی و معین هستند که جایگاه خوبی در بدنه آموزشوپرورش دارند .
او آموزش خانوادهها را مهمترین وظیفه انجمن اولیا و مربیان دانست و گفت : والدینی میتوانند در امر تعلیم و تربیت یاریگر آموزشوپرورش باشند که از دانش و فهم بالایی برخوردار باشند و مهارتها و توان تربیتی داشته باشند که بتوانند دانشآموزان را بشناسند و راهنمایی کنند و در مسائل آموزشی و تربیتی یار و یاور باشند .
مدیرکل آموزشوپرورش فارس با اشاره به هزینه کرد نزدیک به ۴ میلیارد ریال در بحث آموزش خانواده افزود: اگر والدین ماهر و پرتوان داشته باشیم ارتقا کیفیت تعلیم و تربیت را به دنبال خواهد داشت و در این زمینه از حضور مدرسین متخصص در امر تعلیم و تربیت بهره بردیم .
ارسال دیدگاه