اجرای طرح آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ها در مدارس استان

سنندج(پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از اجرای طرح های آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ها در مدارس متوسطه دوم نواحی یک و دو سنندج و منطقه کلاترزان خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۲۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ها در مدارس استان

افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان ، در این نشست با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی تربیت نسل آینده است و انسان سالم به عنوان یک شهروند خوب از مسیر آموزش و پرورش به جامعه راه پیدا می کند؛ تاکید کرد: اهمیت و ضرورت نقش همه دست اندرکاران آموزش و پرورش به ویژه معملین و مدیران مدارس بر کسی پوشیده نیست.

خوش گوار خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادین، هدف تربیت تمام ساحتی فرد است یعنی دانش آموزی که از مجموعه آموزش و پرورش خروج پیدا می کند علاوه بر اینکه از لحاظ علمی و فنی آموزش دیده و آماده ایفای نقش در حوزه های مختلف در جامعه است، زمانی مفید و مؤثر خواهد بود که از سلامت جسمانی و روحی روانی برخوردار باشد.

معاونت تربیت بدنی و سلامت استان در ادامه سخنان خود گفت: بهداشت فردی و گروهی مهم است و هدف از این کارگاه آموزشی رسیدن به مفهوم کلی خود مراقبتی است. فرد در جامعه باید خودش را بشناسد و راه های مراقبت از خود را بداند و همچنین راه های رسیدن به سلامتی و شادابی در چارچوب زندگی را بداند.

وی فرهنگ سازی، آگاه سازی و اطلاع رسانی را از وظایف مهم مراقبین سلامت و مدیران مدارس دانست و گفت: مدیران مدارس متولی اجرای یک برنامه در مدرسه هستند و باید دانش آموزان را به نقش و اهمیت سلامت جسمی و روانی آشنا سازند.

خوش گوار خاطر نشان کرد: حوزه سلامت و تندرستی در مدارس در گذشته دچار غفلت و کم توجهی شده بود که باید تلاش شود جایگاه سلامت و بهداشت در زندگی روزمره دانش آموزان و آحاد جامعه به جایگاه اصلی خود برسد و مدیران و مراقبین سلامت باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

معاونت تربیت بدنی و سلامت در پایان سخنان خود افزود: با توجه به آمار بالاتر از میانگین استان کردستان در زمینه معلولیت که به دلایل مختلف از جمله ازدواج فامیلی، عدم آگاهی خانواده ها و ... اتفاق افتاده است، انتظار می رود متولیان با آگاه سازی و اطلاع رسانی به دانش آموزان و والدین نقش محوری آموزش و پرورش در کم کردن این آمار را به خوبی و بهتر از سنوات قبل ایفا کنند.

در ادامه جلسه از مربیان برتر استان در طرح پیشگیری از معلولیت ها تقدیر به عمل آمد و خانم گزانی، به عنوان مدرس دوره پیشگیری از معلولیت ها و اختلالات ژنتیک اداره کل بهزیستی استان کردستان، کارگاه آموزشی را برگزار و نکات لازم در این زمینه را برای مراقبین سلامت و مدیران مدارس تشریح کردند.

شایان ذکر است طرح آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ها با همکاری معاونت توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کردستان در مدارس متوسطه دوم نواحی یک و دو سنندج و منطقه کلاترزان اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار