اُنس گرفتن نوجوانان با شعر و ادب در مدرسه ادبیات
اصفهان (پانا) - اختتامیه کلاس های آموزشی"مدرسه ادبیات" با حضور نوجوانان و خانواده هایشان در حوضخانه قلمستان باغ غدیر برگزار شد.
مدیر مرکز آفرینش های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شرکت نوجوانان در مدرسه ادبیات می تواند چهره زیبای ادبیات که در کتابهای درسی کمتر به آن پرداخته شده را به نوجوانان بیاموزد گفت: متاسفانه گاهی دیده می شود که نوجوانان از ادبیات گریزان هستند. هدف مدرسه ادبیات، مانوس کردن نوجوانان با ادبیات است تا با استفاده از مربیان کاربلد، آنها را در مسیر هدایت شده و صحیح به خواندن و نوشتن ترغیب کند.
وی افزود: نوجوانان با شرکت در مدرسه ادبیات هوش هیجانی خود را افزایش می دهند و با مهارت های زندگی آشنا می شوند تا در زندگی به کار بگیرند.
الهه رضایی با بیان اینکه چهارسال فعالیت در مرکز آفرینش های ادبی قلمستان و دو سال خدمت در کتابخانه نوجوان ثابت کرده است که چاپ آثار نوجوانان تا قبل از ۱۸ سالگی آسیب زننده است، اظهار کرد: ما در مرکز افرینش های ادبی قلمستان به عنوان یکی از مراکز وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان سعی کردیم تا مهارت های خواندن کتاب و نوشتن را به نوجوانان بیاموزیم و آثار آنها را به جشنواره ها هدایت کنیم اما از آنجایی که سن نوجوانی بسیار حساس است توصیه می شود والدین اصراری به چاپ اثر نوجوانان تا قبل از ۱۸ سال نداشته باشند زیرا تجربه ثابت کرده که آخرین اثر نوجوانان خواهد شد.
وی با اشاره به جلسات نقد نوجوانان در مدرسه ادبیات ابراز کرد: نوجوانان با شرکت در مدرسه ادبیات به طور غیرمستقیم و با روش های خلاق گونه با مهارت خواندن و نوشتن آشنا شدند. آنها توانستند کتابهای خوب را انتخاب کنند و مطالعه کنند و درباره آنها گفتگو کنند.
مدیر مرکز آفرینش های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه نوجوانان با هر کتابی که خواندند تجربه زیسته جدیدی را گذراندند تصریح کرد: نوجوانان در مدرسه ادبیات با هر کتابی که خواندند از حالت تک بعدی بیرون آمدند. توانستند احساسات خود را بشناسند و با تقویت هوش هیجانی و آشنایی با مهارت های زندگی احساسات خود را کنترل کنند.
وی با اشاره به حماسه گردآفرید که توسط عده ای از نوجوانان در مراسم اختتامیه مدرسه ادبیات برگزار شد خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم مدرسه ادبیات، برگزاری نمایش هایی بود که نوجوانان را با گنجینه غنی ادبیات کلاسیک آشنا کرد، آنها با برگزاری نمایش به مفاهیم اخلاقی و فلسفی نهفته در آثار کلاسیک پی بردند و در فرایندی به صورت غیرمستقیم ارزشها و هنجارهای پسندیده در جامعه را درونی کردند.
ارسال دیدگاه