جذب کارورز توسط واحدها و بنگاه های فعال شهرستان اسدآباد

همدان (پانا) - فرماندار اسدآباد از ثبت ٢٣٠ بیمه شده اجباری جدید تأمین اجتماعی این شهرستان در ٦ ماه نخست امسال خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۱۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
جذب کارورز توسط واحدها و بنگاه های فعال شهرستان اسدآباد

مجید درویشی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با بیان این که تعهد اشتغال امسال این شهرستان ١٣٧١ نفر بوده که با احتساب بخش مسکن به صورت صد درصد این تعداد تعهد در سامانه رصد ثبت شده اند.
درویشی اظهار کرد: دستگاه هایی که ٥٠ درصد بیشتر از سهمیه تعهد اشتغال خود را در سامانه رصد ثبت کرده باشند از فرمانداری شهرستان تشویقی خواهند گرفت.
او در ادامه با تأکید بر لحاظ شدن حداقل ها در ضمانت های بانکی برای استفاده از تسهیلات اشتغال افزود: لحاظ کردن حداقل ها در ضمانت های بانکی جهت استفاده از تسهیلات اشتغال موجب آن خواهد بود که متقاضی گرفتار پیچ و خم های اداری و بروکراسی قرار نگرفته و روند اشتغال شهرستان رونق و سرعت گیرد.
درویشی همچنین با اشاره به جذب ١٢ کارورز توسط واحدها و بنگاه های فعال شهرستان در ٦ ماه نخست امسال تصریح کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی با کمتر از ٣٥ سال سن با توجه به رشته تحصیلی خود می توانند در کارگاه ها و واحدهایی که برای جذب کارورز اعلام نیاز و ثبت نام کرده اند به مدت سه ماه دوره کارورزی را در این کارگاه ها بگذارند که در طی این مدت ٣ ماه، دولت ماهیانه برای افراد لیسانس در حال گذراندن دوره کارورزی ٥٠٠ تومان، مقطع فوق لیسانس ٦٠٠ و دکترا ٧٠٠ تومان پرداخت می کند.
او یاد آور شد: بعد از ٣ ماه در صورتی که کارورز در همان کارگاه توسط کارفرما به کار گرفته شود، کافرما از حق بیمه سهم خود معاف خواهد شد.

امیرمحمد زهدی اسد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار